handdator

Visa fullständig version : Combatflyg ritningar??



T0bbe
2008-03-23, 21:21
Tjenare!

Min bror och jag har börjat intressera oss för combatflygning och tänkte bygga oss en modell var. Frågan är bara att finns det några ritningar på t.ex. en Hellcat eller Mustang? Alla verkar ju göra sina combatmodeller själva eftersom de kan ju bli lite dyrt att köpa en ny modell varje gång man blir "nerskjuten" så någon ritning borde det väl finnas?? :)

Sebbe
2008-03-23, 21:51
http://www.aircombat.se/?page=construction&section=1
Där finns det lite olika ritningar man får köpa dock.
Säljer själv Dornier Do 335 ritningar för 80kr! godkända för combat!


//Sebbe

T0bbe
2008-03-23, 21:53
Ajj de kostar riktigt. Tänkte inte delta i någon combat-tävling. Bara lite på skoj flyga tillsammans med brorsan och lite nu å då försöka krascha den andra :p . Blir väl till att bygga från eget huvud isf.

Lasse
2008-03-23, 22:00
Ajj de kostar riktigt. Tänkte inte delta i någon combat-tävling. Bara lite på skoj flyga tillsammans med brorsan och lite nu å då försöka krascha den andra :p . Blir väl till att bygga från eget huvud isf.

I ritningsarkivet på Svenskt Modellflyg finns en P47 Thunderbolt i "combatstorlek" http://www.svensktmodellflyg.se/ritningar.asp?plan=76

Sigun
2008-03-23, 22:09
De finns ingen som gör combat kärror i EPP eller något annat bra material som inte är så dyrt ? , att bygga i balsa måste ju vara hopplöst så någon typ av mer hållbar typ av material måste väl vara smartast.

Kanske till och med någon som skär ut och säljer i kit?

/Martin

T0bbe
2008-03-23, 22:10
Lasse du är en pärla! :D Just precis vad jag sökt efter och dessutom en Thunderbolt! En av mina favoritflyg. Tusen tack!

T0bbe
2008-03-23, 22:13
De finns ingen som gör combat kärror i EPP eller något annat bra material som inte är så dyrt ? , att bygga i balsa måste ju vara hopplöst så någon typ av mer hållbar typ av material måste väl vara smartast.

Kanske till och med någon som skär ut och säljer i kit?

/MartinHar sett många som gör sina i frigolit av nåt slag. Kolla i AoH tidningarna! Där fanns en artikel steg för steg hur man byggde sin egen combatmodell i frigolit. Mycket matnyttigt :) . De var tack vara den artikeln som fick mej att fastna för combat

Lasse
2008-03-23, 22:33
Lasse du är en pärla! :D Just precis vad jag sökt efter och dessutom en Thunderbolt! En av mina favoritflyg. Tusen tack!

Varsågod :)

Ja, Thunderbolten är ett riktigt läckert flygplan.

Flowtu
2008-03-31, 22:59
skär du ut vingar och grejor med en frigolitsåg eller(en g-sträng från elgitarr med el igenom) håller själv på och bygga en sådan.


/Matte