handdator

Visa fullständig version : Serviceanda på aiRCPro



Fyhren
2008-03-25, 17:16
Hej elflygare

Har nu konverterat mitt första metanolplan till el. Det blev en El-QB-15. Köpte grejorna till bra priser från aiRCPro. Monterade ihop och provade med flera olika cellantal. Plötsligt så började fartreglaget bryta oförklarligt för en el-nybörjare. Bröt efter allt kortare o kortare körning.
Jag trodde då det var fel på grejorna och i ök med aiRCPro sändes dessa tillbaka till aiRCPro.
Efter kort tid och många olika set-up-er med dessa grejor kom aiRCPro fram till att jag hade haft för stor propeller och grejorna kom i retur utan kostnad och inget krav på ersättning för nedlagd tid - det kallar jag serviceanda.
Med mindre snurra snurrar nu allt som det ska.
Man kanske är erfaren modellflygare men ännu inte på el.

Hälsningar från en tacksam Fyhr i Lund

Snickarjävel´n
2008-03-25, 17:21
Man kan väl inte säga annat än att Håkan är en klippa helt enkelt.

Ålänning
2008-03-25, 19:40
Håller helt klart med att den firman har de rätta personerna bakom. :D

kenneth67
2008-03-25, 23:01
instämmer håkan/aircpro är kanon ....snabbt billigt mm mm

Sigun
2008-03-26, 07:12
Japp får med bara lov att instämma. AirCPro och även RCflight är grymt snabba på att leverera. Tack för att ni finns för oss RC galningar :)

/Martin

Gyld
2008-03-26, 10:38
Det här tyckte jag var roligt att läsa!
Många gånger så är vi (människor i allmänhet, oavsett flygare eller ej) väldigt snabba på att klaga ifall vi finner någonting mindre bra.

Men att komma med beröm som ovan sitter ofta långt inne.
Riktigt skojigt.

Har själv aldrig haft med nämda butik/er att göra, men jag får väl börja kolla lite på dom framöver.

mageri
2008-03-26, 12:18
Håller fullständigt med om att serviceandan ligger på topp hos AirCpro.
Billiga priser gör ju inte saken sämre heller PDT_Armataz_02_44

Däremot tycker jag inte leveranstiderna är något vidare - tar nästan en vecka innan man har grejerna när man köper via förskottsfaktura.
MFT, Fullkontroll och HAB har blixtsnabb leverans enligt min mening.

Roger.

Cringer
2008-03-26, 17:19
Håller med som fan :)
Det jag har varit tvungen att krångla med har skötts på ett grymt bra sätt.
Riktigt bra service och trevliga att shoppa ifrån.

kenneth67
2008-03-26, 22:42
Håller fullständigt med om att serviceandan ligger på topp hos AirCpro.
Billiga priser gör ju inte saken sämre heller PDT_Armataz_02_44

Däremot tycker jag inte leveranstiderna är något vidare - tar nästan en vecka innan man har grejerna när man köper via förskottsfaktura.
MFT, Fullkontroll och HAB har blixtsnabb leverans enligt min mening.

Roger.vid förskotts faktura så skickas ju inte grejjerna förrens det syns på kontot att du har betalat 1 bankdag ca sedan skall det packas å skickas dag 2 blir det då lite sen innebär det att paketet inte lämnar inlämnings ställetförrens dag 3 och då har du i bästa fall paketet dag 4 ibland dag 5.. därför brukar iaf jag alltid ta mot postförskottdå brukar det ta 2 dagar om inte posten strular och med dom priserna som håkan har så kan man ta den smällen med postförskotts avi men det är vad jag tycker ...

Ålänning
2008-03-26, 23:25
Däremot tycker jag inte leveranstiderna är något vidare - tar nästan en vecka innan man har grejerna när man köper via förskottsfaktura.
Jag brukar ta en dump (när jag kommer ihåg det) på att betalningen gjorts på min internet-bank och skickat till Håkan samtidigt som jag betalt. Då går det fortare.

mageri
2008-03-26, 23:29
Jo, jag vet gången med förskottsfaktura.

Men det finns ju andra betalningssätt som går snabbt.
Exempelvis bifoga en faktura (till kända kunder) med paketet/brevet, eller direktbetalning via visakort.

Då kan man ha sitt paket/brev dagen efter lagd beställning - vilket enligt min mening funkar klockrent med exempelvis MFT, Fullkontroll och Hab.

Men det kanske är jag som är för het på gröten som vanligt PDT_Armataz_02_05

Roger.