handdator

Visa fullständig version : ojojoj fartfylld kärra för hanget !



kenneth67
2008-03-30, 15:45
http://www.northcountyflyingmachines.com/images/M60Pkr116.mpg här går det undan å lyssna på ljudet från den ... ehh märk väl INGEN motor!!! om man lyssnar så hör man att dom står med radar pistol å mäter .. sista varvet 116 mph jisses

Cringer
2008-04-07, 21:10
Det är helt vansinnigt :D

...var tvungen att kolla vidare på ämnet och sprang över denna video
YouTube - Thundertaker 308MPH
Det står ju 308MPH... är det verkligen sant? :shock: :? Det ska inte vara km/h?
Jag menar... det är ju apsnabbt... Är inte det nästan 500 friska?

Jag vill veta mer om galeskapen!:)

kay.krut
2008-04-08, 08:56
Ja, med dagens moderna videoteknik lär man nog kunna spränga ljudvallen med en Fokker DR 1.
Kay krut

kenneth67
2008-04-08, 10:04
tror ju inte att det är nått fejkat i filmen men däremot så tror jag ju mer på km/h än mph att edet går undan är det ju ingen tvekan om ... har hört att "rekordet" för segel/hang kärror ligger nånstans runt 300 knyck så ..omöjligt är det inte

kay.krut
2008-04-08, 11:45
Nej, inget är omöjligt. Men att snurra runt, varv efter varv på det viset och utan att tappa vare sig höjd eller fart, ja det kräver nog att det blåser rejält.
Vi pratar nog om vindhastigheter på runt 100 meter per sekund. Och då hade nog inte pöjken haft sin keps kvar på huvudskullen. Dessutom är hanget så flackt att det lyft som erfordras för en sådan hastighet knappast uppnås där.
Att det har satts rekord i segelflyg tidigare är helt riktigt men inte, som här,i varv efter varv. Nej, jag vidhåller att det är "filmtekniska finesser" Men det ser ju fräckt ut. Och man kan ju göra så mycket trevligt med t ex Windows Movie-Maker numera.
Ha de´
Kay krut

Graffen
2008-04-08, 15:38
Sök på Dynamic Soaring så ser ni att det är MPH och inte Km/h, de där kärrorna går undan!!!! Så all jet-jockeys därute, vill ni flyga fort flyg DS ;)

kay.krut
2008-04-08, 16:40
Jo,nog fasen går det undan. Men om det nu går så fort, då kan man kanske undra vart flygglädjen tagit vägen. För inte kan det väl vara någon nämnvärd glädje med att snurra runt så där varv efter varv. Det påminner ju nästan om när vi gamla gubbar började med modellflyg för länge sedan. Då hade vi ett par trådar i kärran och så snurrade vi runt utav bara fasen en stund. När vi så skulle cykla hem igen, var vi så vimsiga att grannen ringde till farsgubben och undrade om hans grabbar börjat dricka starkvaror ! Men, om det nu är riktigt då är vi ju "back to basis" igen. Rundbana fast utan linor. Ja jäklar i det. Fast jag håller mig nog till mina farkoster med dubbla vingar. Dom går inte så fort för en gammal gubbe.
Sköt om er !
Kay krut

Cringer
2008-04-08, 16:44
Helt galet :D
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=698170
Det ska nog vara MPH i youtubelänken alla fall...:shock:

Kan inte hjälpa det men lite imponerad bli man väl ändå

Brauer
2008-04-08, 17:26
Nu blir man ju sugen på att skaffa segelkärra också. @£¤#"! hobby. :D