handdator

Visa fullständig version : lite motor porr



kenneth67
2008-03-30, 16:53
får se om detta funkar nu då ...
andra starten av min super tiger 2300 motor med tyvärr master airscrew k series 16x8 propp
http://www.viddler.com/kenneth67/videos/1/
filmat med mobilen så kvaliten är därefter!

sundqvistjohan
2008-03-30, 18:36
Du får gärna lägga in litet film med tomgång också (utan glödström). Jag är intresserad av att se hur lågt du kommer. Min ST G2300 går helt hyfsat på tomgång men om jag drar av till tomgång med nosen uppåt så vill den stanna (t.ex. vid en hammerhead). Inte roligt att landa Sukhoien med dead stick, men jag har varit så illa tvungen vid ett par tillfällen.

Min motor funkar faktiskt bäst helt utan nitro, vad kör du med för blandning?

kenneth67
2008-03-30, 18:48
kör med 14% olja 10% nitro å resten e hemligt ;)
bara kört den max 5 min sen ny än så den går väldigt fett även på tomgång.. återkommer med mer när den e bättre justerad . vad kör du med för propp ?

sundqvistjohan
2008-03-30, 19:41
Hej!

Jag kör APC 16x8. Med den propeller som manualen rekommenderar (18x8) orkar planet inte i vertikalerna (dvs. varvtalet sjunker och planet stannar så småningom) med 16x8 propellern har jag obegränsad vertikalstigning och kan sega mig upp ur hovringar.

ett par filmer
YouTube - Sukhoi SU 31 with camera
YouTube - Flygdag i Portom

kenneth67
2008-03-30, 22:09
ok ... jag tänkte prova med 17x4W då den sitter i en ultimate så vill jag inte ha farten utan mer styrka,, nu kommer våren även hit så snart blir det premiär tur .. men ska köra en tank eller 2 på backen först ...

sundqvistjohan
2008-03-30, 23:20
Det vet jag inte, jag fick köra 1 gallon bränsle genom min innan jag hade den bra inställd (och innan jag kom på att testa nitrofritt bränsle). Hade funderat på "ombordglöd" och allt möjligt eftersom jag inte fick tomgången att funka.

Nitrofritt bränsle och rejält in med tomgångsskruven fick motorn att gå bra, så på min motor var fabriksinställningen på tomgångsskruven över ett varv för rikt inställd.

17x4W har jag testat i min Yak 54 med OS 120 Surpass III, men jag tyckte vertikalstigningarna blev för slöa för IMAC-manövrar så jag bytte till 16x6 på det planet.