handdator

Visa fullständig version : Walkera rx-603 mottagre med gyro?



gustaf.josefsson
2008-04-09, 17:42
Tjena!

Är väldigt ny i det här med rc så om jag skriver nåt konstigt eller dumt får nu ursäkta :)

Jag har en Trex 450 som jag har byggt ihop från byggsats, hade en Walkera rx-603 sedan innan och tänkte använda detta, men i detta är det inbyggt gyro och jag ska använda ett "externt". Undrar om det är någon som vet vart man kopplar in detta och hur?

Gyrot är ett "Dual rate piezo Gyro",,

Tack på förhand!

Gustaf

Ludde
2008-04-09, 20:59
personligen skulle jag hoppa det gyrot, det inbyggd du hade förrut kräver att man använder mottagaren oxo som sitter ihop med gyrot... ingen höjdare alltså..
köp ett futaba 240 eller ett 401, skall du senare hålla på med heli så är ett spartan DS 760 kanon, dyrt men överlägset, lätt att ställa in..

gustaf.josefsson
2008-04-09, 22:36
Okej, så om jag fattar det rätt kan jag inte använda denna mottagaren med ett annat gyro än det som är inbyggt i den mottagaren? Kontrollen är också en walkera, skulle den funka med en annan mottagre då?

Ludde
2008-04-10, 19:50
rätt gyrot sitter redan på roderkanalen och den går inte att separera, ja kanske.. beror på vad det är för radio..

DX6i radio är billig nu.. den har det mesta du behöver för en elheli, i regel är dom medskickade radio apparatern inget att ha om man skall gå vidare, men kan du justera pitch/throttle kurvor mm. och den inte använder en egen överföring kan det gå¨att använda.. i regel blir man gladare om man byter till en "riktig" radio.. heli är inte billigt.. tyvärr..

Ludde
2008-04-10, 19:52
surfade runt lite och du kan glömma den till en annan heli änn den som den följde med..

gustaf.josefsson
2008-04-10, 20:08
Okej, tack så mycket! Det var snällt av dig att kolla upp det!

Då har jag bara nårra frågor, kan jag använda min sändare (kontrollen) till nån annan mottagare? eller går det ens köpa mottagre lösa? Vilken rekomenderas isåfall?