handdator

Visa fullständig version : OSP 70 "Evil Edition" En ny motor är född...



Palleman
2008-04-15, 23:55
Nu misstänker jag många sitter hemma och väntar på denna första förhandstitt, för en ny modellmotor är född.

Herr Diesel har petat på denna bastard med sina magiska fingrar och vips... :D

Tyvärr hade vi ingen varvräknare tillgänglig under kvällens filmning. Denna film är gjord med "telefonkamera" men en i hög upplösning kommer i denna tråd under morgondagen.

I morgon kommer vi även mäta varvtalet på denna OSP 70 med Master 13x8 propeller :evil:

Men mitt öra säger att den varvar... den varvar MKT!!! Och jag kan intyga att det var et satans tryck i snurran *hehe* :D

Återigen kan jag citera det jag skrev om denna motor i en annan tråd

:D


För er som inte vet vad en OSP 70 är... :D

Vevhusparti ASP
Kamaxel OS Surpass 70
Topplock OS, Portad och optimerad..... :roll:
Ventiler ASP
Lyftare ASP
Kolv + Ring ASP
Vevstake OS
Hemmapulad vevhusventilation
Förgasare ASP med egenhändigt slipade nålar... :evil:

Tja sedan kanske den fått stå ut med mer.. men detta är vad jag vet om den iaf.. *haha* :roll:

Och nu första filmen :oops: Obs...! 13x8 Master :evil:

Viddler.com - 20080415 - Uploaded by pansarpalle@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/da6e8bd2/@@AMEPARAM@@da6e8bd2/

Fru Diesel
2008-04-16, 15:21
Här kommer en filmsnutt till med lite bättre bild och ljudkvalitet.
Dock en "förkortad" version. :)

Viddler.com - OSP70kort - Uploaded by Diesel@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/d94f027d/@@AMEPARAM@@d94f027d/

kenneth67
2008-04-16, 19:55
goa toner bra drag i den .... fakta nu ;) vad varvar den ... pssst orkar den med 14x6??

Diesel
2008-04-16, 23:21
Vartal är fortfarande tyvärr oklart. Killen som äger varvtalsmätare är spårlöst försvunnen. Jag får väl inskaffa mig en sådan själv och mäta.

Min OSP pallar garanterat en 14*6. men gör din YS63 det med ?

Utmanar dig med en film på din YS 63 med 14*6 prop och filmat varvtal under mätning! :D

Ha det Kenneth. Skulle varit kul att träffas nån dag. Tjabba lite motorer och flyga .

kenneth67
2008-04-17, 18:35
min ys är mig tyvärr aldeles för kär för att utsätta den för liknande tortyr ;) .... 14x6 är nog ganska mycket för mycket propp till den ... då rek stannar på 12x6 eller 8 om jagh inte minns fel ... men men ...
undrar om inte lilla asp 52 4 pluttarn skall få sig en svängom ... kör ju även den med 13x4 och nöjsamt resultat .. men som sagt även jag saknar varvräknare ....