handdator

Visa fullständig version : Varför är det så???



Delta
2008-04-20, 20:16
Var ute och provade min canard i eftermiddags - och den flög, riktigt bra dessutom!

Men vid en passage ca 10 meter över marken händer ngt (störning?) och maskinen ger fyll dyk - rakt ned i moder jord.

För att knyta ann till rubriken måste man ju fråga sig en sak.

Om man nu får en störnig, eller ngt annat, som påverkar höjdrodret - VARFÖR måste det alltid bli fullt dyk? Det kunde ju lika gärna blivit fyll höjd och maskinen gjort en looping istället och förhoppningsvis hade störningen försvunnit och man lugnt kunnat flyga vidare...

Men ikke sa Nicke...


MVH

Mikael

Sigun
2008-04-20, 20:51
Tröttsamt.. håller med dig i att de lika gärna borde blivit full höjd. Om du inte har allt för många modeller så skulle jag råda dig att börja snegla på 2.4Ghz. Har flugit med 2.4Ghz sedan i höstas och de är helt underbart. Inte en glitch eller något som stört.

/Martin

hakank
2008-04-20, 20:52
Attans otur!

Mina glitchar brukar vara tillräckligt kortvariga så att även störningar på dykrodret har hittills klarat sig. (Och då menar jag hittils :) )

Går det att få ihop grejjorna igen?

/Håkan

andWho
2008-04-21, 10:04
Naturlag!
Allt för att öka entropin i universum.
Det finns en inbyggd djävulskap i all materia, en vilja att återgå till byggsatsstadiet.
Tänk om det var tvärsom, att allt satte ihop sej självt istället för att ramla isär.
/A

shark
2008-04-21, 13:08
Murphy's law - If anything can go wrong, it will.

//Shark

Mr J
2008-04-21, 14:08
"Whatever can go wrong will go wrong, and at the worst possible time, in the worst possible way"

andWho
2008-04-21, 19:30
O'Tools law:
"Murphy was an optimist"

Okänd:
"Things will fail as to do most damage"
/A

GöranB
2008-04-22, 06:02
Flytta stötstången till andra sidan och reversera radion så blir det full höjd nästa gång. ;)


NOT


G.