handdator

Visa fullständig version : Jaha så blev man blåst!!



Rz-Tec
2008-04-24, 16:47
Tyvärr verkar det inte bättre än att det finns folk som inte kan skilja på mitt och ditt :cry:
Det tog nästa två år innan jag (RzTec (http://shop.rztec.se/)) blev drabbad men lika sorligt ändå. Kanske får jag skylla mig själv eftersom jag var lite för snäll och snabb eller så finns det en naturlig förklaring till varför han aldrig betalade!!
Därför om någon känner till en Johan Larsson i Hedåker (finns inte att finna på nätet och hans telefon (kontantkort) är det ingen som svarar på) så vore det kanon om jag fick lite hjälpa till att reda ut detta, han kanske blivit sjuk vem vet men tills vidare får jag nog lägga ut ett varnande ord till mina kolleger om herr Larsson.

/David
RzTec (http://shop.rztec.se/)

jeppe
2008-04-24, 16:58
Är det Hedåker, Västmanland 73070? Jag bor där, men är har inte sån superkoll på folket (ganska nyinflyttad). Men man kan ju höra sig för lite.

Jesper

Rz-Tec
2008-04-24, 17:14
Stämmer 73070. Har en "konstig" adress också men vill inte hänga ut den offentligt. Om jag minns rätt så flög han T-Rex.

/David


Är det Hedåker, Västmanland 73070? Jag bor där, men är har inte sån superkoll på folket (ganska nyinflyttad). Men man kan ju höra sig för lite.

Jesper

tobbe
2008-04-24, 20:30
Hej David.

Det är aldrig en fråga om *om* utan *när* man drabbas av detta när man har ett företag. Har själv en handfull gubbar som *försvunnit* efter dom inte betalat. Jag kan varmt rekommendera Visma Collectors som inkassoföretag..

Mvh
Tobbe
www.hobbyverkstad.se

rothman
2008-04-24, 20:56
eller Baltic Inkasso :-)

Poteta
2008-04-24, 22:11
eller Baltic Inkasso :-)
Det går inget vidare för dem verkar det som:
http://www.balticinkasso.com/

AM
2008-04-24, 22:52
Det finns fler. Jag har en kille jag har gått till kronofogden med som inte löste ut en byggsats. Varför ska jag betala 350 kr i frakt och postförskottsavgift på beställda varor kunden inte löser ut?

Vi borde kolla upp hur mycket av personuppgifterna vi får publicera för att varna alla. Kanske inrätta en "Skamvrå" på företagets hemsida? Det blir ju alla Ni hederliga härliga och ärliga kunder som i längden får betala för rötäggen.

Mvh
Ove

Nexus
2008-04-25, 00:36
Javisst så hemskt
jag hoppas att Du,David RZTEC hitta honom noga

Jag vet det finns folk som falska uppgifter
dålig stil av dom

MVH Steve

:D :D :D

Lelle
2008-04-25, 08:19
Hej.

Tråkigt att du råkat ut för det här.
Om du vet vem personen är kan du själv agera inkassobolag och själv ta ut dom avgifter som inkassobolagen gör. Du börjar med att skicka en faktura till personen så du har ett underlag till din fordran. Får du inte betalt efter förfallodag tar du hjälp av kronofogden och här får du ta ut avgifter för eget arbete. Risken du tar, om du inte får betalt, är att du själv får stå för dom kostnader som det kostar att anlita kronofogden. Går du via ett inkassobolag så får du stå för kostnaderna i alla fall om dom inte lyckas med att få betalt från din kund.


Jag har drivit företag i nästan 20 år och alltid skött mina inkassokostnader själv och har alltid lyckats att få betalt. Dock inte när det gäller konkurser. Är det privatpersoner kan dom heller inte lika lätt gömma sig bakom en konkurs .

Lycka till.

Rz-Tec
2008-04-25, 08:53
Jag kommer självklart inte låta honom komma undan i första taget men klantig som jag var kontrollerade jag inte hans uppgifter så jag har inte mycket att gå på, Inget person nr, inget riktigt telefon nr och en adress som troligen är en så kallad populär adress men där kan nog det lokala postkontoret hjälpa mig dvs om dom får lämna ut informationen. annars får man väl ta en biltur när vädret inbjuder.
Vad gäller inkasso så gissar jag att dom behöver mer giltig information än jag just nu har och så finns risken att jag får en extra kostnad och fortfarande inte får något betalt. Det handlar inte om ett så stort belopp så det är mest en principsak.

Skam den som ger sig....

/David

Glawe
2008-04-25, 08:55
Ush, det är så himla tråkigt med oärliga personer. Hoppas det löser sig för dig! :)

Lycka till!

Ekis
2008-04-25, 09:07
Jag hittar ev. honom på Ratsit.se hemsida. Sök på Johan Larsson med 73070 som postnummer. Han ser ut att ha ett annat tilltalsnamn. Där finns födelsedata, hela namnet samt adress. Jag skickar vad jag hittade som ett PM till dig.