handdator

Visa fullständig version : Buggy motor



Diesel
2008-05-03, 23:06
En ny motor på G till min 1:8 buggy.

OSP nr2 i form av en 61-a
Betekning på motorn är OSP FS61C :badgrin:

http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=2404

Palleman
2008-05-03, 23:30
Du är en lycklig man du som inte har småbarn som bromsar dig hela tiden, en annan får ju ta vara på de korta tillfällen som ges när plutten sover o liknande :D

HeatFire
2008-05-04, 00:17
ut o visa småkiddsen vad det är som gäller;) män kör 4-takt:)

riktiga män slår av på varven o sätter sig ner o tar en kall öl!

glöm inte filma!

Diesel
2008-05-04, 01:10
Helt rätt . Män kör 4 takt. :lol:
När jag har kört aktivt buggy så har jag fått uppfattningen att det vinnande konceptet var inte vem som körde snabbast på rakan , utan vem som hade bottendraget att komma snabbt ur snäva kurvor. Alltså inte massa varv och hjulspinn utan bra grepp och rejält med vrid ! Nåt son 2 pluttarna fattas.

HeatFire
2008-05-07, 17:33
i wants mår bilder..
var är bilder? fått den på bilen ännu?
lyckats fixa någe luftfilter stort nog?
borde bygga om insuget så du kan få på ett stort nog..

Diesel
2009-02-19, 20:38
:vroam:SNÖ SNÖ SNÖ...... det blir inte mycket flyget nu för tiden. Corsairen får vänta med premiären.:argue:
Så istället återupptog 4 takts bygget. :lollypop:61-an blev det inget av då den var för klen. Men nu blir det maskin. Min TT75 skall borga för "the power". Nu har man möjlighet till svarvning igen, så med lite modifikation fick jag dit en OS kamaxel àla vass variant. Toppen är MAX portad så från original 6.8mm insug har den blivit 9.6mm. Den skall andas nu friskt. Rakt insug med kylfläns och en 10.5 mm förgasare. Bilder kommer snart.

Diesel
2009-02-19, 20:52
BILDER.:secruity:

KenPro
2009-02-19, 21:09
Hur har du drevat den? tänkt o köra med växellåda för att få fart eller bara dreva om klocka o huvuddrev?

Per P
2009-02-19, 21:39
Häftigt! Själv kör jag 1:1 Buggy.... visserligen BeachBuggy, men ändå =)

dacke jocke
2009-02-19, 21:51
haha fyrtaktare i rc bilar är ju bara hur coolt som helst!

Diesel
2009-02-19, 22:14
Hur har du drevat den? tänkt o köra med växellåda för att få fart eller bara dreva om klocka o huvuddrev?

Klockan är standars 13T här kör jag med 17T har en 19T i reserv ifall det skulle behövas.
2 stegs låda tror jag inte mycket på. Inte i buggy utförandet. Dom är plastdrevade, så det lär nog inte leva länge. Men visst , vill man köra asfalt så är det absolut ett bra val.
Jag vill ha denna som "rallycross" bil. Jobbar på att göra en plugg på min favis bil. Skärmbreddad PV. Rallycross utförandet. :lollypop:
KOOOOOOLT!!!!!!!!!!

Diesel
2009-02-19, 22:17
Häftigt! Själv kör jag 1:1 Buggy.... visserligen BeachBuggy, men ändå =)

Den buggy-n skall vi flyga med. Du kör och jag sitter bredvid med radion . 1 liter soppa i en trainer så kör vi. :sarcastic:
För övrigt om det finns nån här på forumet som kan ungerska så får dom sig en go skratt om du ta bort ett g och lägger till en I från buggy. då blir det så här. BUGYI och det betyder TROSA.:girl_cray3::sarcastic::vroam:

Per P
2009-02-20, 08:05
Den buggy-n skall vi flyga med. Du kör och jag sitter bredvid med radion . 1 liter soppa i en trainer så kör vi. :sarcastic:

Tro mig, det är redan provat :) Men vill du också göra det, så e jag på!

Diesel
2009-02-20, 12:34
Det gick rätt så bra så länge det gick.:girl_cray3: Sen tvärdog maskineriet. Jaha tänkte jag..... säkert ventilsläpp, och mycket riktigt, insugsventilen har knäkt styrningen och åkt ner i cylindern. Inte vackert.:banghead:

MrJet
2009-02-20, 14:19
Den buggy-n skall vi flyga med. Du kör och jag sitter bredvid med radion . 1 liter soppa i en trainer så kör vi. :sarcastic:
För övrigt om det finns nån här på forumet som kan ungerska så får dom sig en go skratt om du ta bort ett g och lägger till en I från buggy. då blir det så här. BUGYI och det betyder TROSA.:girl_cray3::sarcastic::vroam:


Ha ha.... ja slå upp ordet "kurva" (stavning?) på Polska om nu det ordet finns i böckerna,
så kommer ni nog undvika att säga det på en eventuell semester där. :sarcastic:

kim
2009-03-25, 22:10
Finns bara en motor till 1:8 buggy... OS Speed med magnesiumtopp, mums...