handdator

Visa fullständig version : Tryckmatning till vevhus ?



Sigun
2008-05-19, 20:10
Hej hopp
kan detta vara rätt ??

http://www.osengines.com/engines/osmg0876c.jpg

bilden kommer från http://www.osengines.com/engines/osmg0876c.jpg
Varför tryckmata vevhuset ?. Har köpt en OS90FS och på ljudämparen finns två nipplar.

Har för mig att Bokis någon gång talat om att man kunde koppla vevhus ventilationen till insuget. Men att koppla de till tryckmatningen på ljudämparen? vad gör detta för nytta ? eller skada

Känns som jag kommer skippa denna nippel om ingen ger mig ett bra förklaring vad den är bra för
/Martin

kenneth67
2008-05-19, 20:31
nej det är ingen tryck matning av vevhuset utan helt enkelt en från ledning av "spill" oljan via ljud dämparen för att få kladdet på ett å samma ställe ....
en åter ledning av vevhus oljan till förknasaren är ett annat alternativ samt att man säkert kan dra ner på olje inblandningen i bränslet då ... men som sagt då skall den dras innan spjället och inte direkt i insuget ... då det kommer viss tjuv luft där som knölar till det med inställningarna ...
ps en ys har inte den skvätt ledningen från vevhuset ;)

Snickarjävel´n
2008-05-19, 20:36
nej det är ingen tryck matning av vevhuset utan helt enkelt en från ledning av "spill" oljan via ljud dämparen för att få kladdet på ett å samma ställe ....
en åter ledning av vevhus oljan till förknasaren är ett annat alternativ samt att man säkert kan dra ner på olje inblandningen i bränslet då ... men som sagt då skall den dras innan spjället och inte direkt i insuget ... då det kommer viss tjuv luft där som knölar till det med inställningarna ...
ps en ys har inte den skvätt ledningen från vevhuset ;)

Näää de rinner ut genom sprickorna i blocket på dom modellerna :lol: :D ;)

kenneth67
2008-05-19, 20:37
nej det är ingen tryck matning av vevhuset utan helt enkelt en från ledning av "spill" oljan via ljud dämparen för att få kladdet på ett å samma ställe ....
en åter ledning av vevhus oljan till förknasaren är ett annat alternativ samt att man säkert kan dra ner på olje inblandningen i bränslet då ... men som sagt då skall den dras innan spjället och inte direkt i insuget ... då det kommer viss tjuv luft där som knölar till det med inställningarna ...
ps en ys har inte den skvätt ledningen från vevhuset ;)

Näää de rinner ut genom sprickorna i blocket på dom modellerna :lol: :D ;)sant å spricker gör dom om man kör med kina bockar i dur alu ;)

Sigun
2008-05-19, 20:47
Hehe.. okey det förklarar de hela. Tyckte de verkade lite skumt men att samla kladdet på ett ställe kanske kan vara en god idé.

/Martin

kenneth67
2008-05-19, 21:32
jepps har inte den extra nippeln på min gammla os 90 så det kladdar en del ..:) men nu skall den in i en sweallow så då får man fixa på förgasar sidan istället ...vad ska du ha den motorn i för plan ??

Sigun
2008-05-20, 06:13
Inget bestämt ännu... har du tips på någon kul modell där en sådan motor skulle passa ? vill nog helst ha en 3D modell av något slag.

Brauer
2008-05-20, 06:39
Fliton Edge 540 (http://www.mft.nu/?pid=218796)? :p