handdator

Visa fullständig version : Matjord MFT å flygning..



ssn
2008-06-04, 21:06
14m3 matjord anlänt! :( Möe jord är det....

Ingen flygning ..Bara attans matjord 4/6. Inte går den att äta heller! Heter bara "matjord" men dammar å smakar som smuts!

Liten ljusning dock! beställde en liten STINSON VOYAGER
Spännvidd: 77 cm
Flygvikt: ca 330 gram
Trevlig semiskalamodell med skevroder
som ersättning för utsliten GWS Moth....


Beställde från MFT i förmiddags....Nu är den redan på G! Hejja Johan :D

Sosen..
http://www.smartstep.se/shopimages/284585.jpg

AM
2008-06-04, 21:11
Ta det lugnt med matjorden Sos'en.
Att skyffla 5 m3 singel i 30 graders värme utlöste min infarkt...

Mvh
Ove

ssn
2008-06-04, 21:19
Tack för omsorgen Ove! Tänkte skriva "värmer" men attans... "Kyler" blir nog bättre....

Ha de bäst Ove... En sa va rädd öm sej! men ibland så... ja du vet...
Sosen..

AM
2008-06-04, 21:47
Frugan mådde sämst. När jag fullständigt utmattad satte mig på en stol och pustade ut efter varje skottkärra med singel jag skyfflat upp i skottkärran och rullat ut i trädgården kläckte jag av mig följande till frugan; "Du tar livet av mig med alla dina trädgårdsprojekt"... Två dagar senare låg jag på hjärtintensiven...

Jag mådde bättre än frugan.

Nåja, ta det ta det lugnt, drick mycket vatten och försök få de unga svärsönerna att jobba istället. :badgrin:

Varför slita ut en generation i taget - fördela lasten jämnt.

Gör dock inte som min gamla granne i Kristianstad bara. Tomas - som han heter - ringde sina 80-åriga svärföräldrar och sa;" Om Ni vill träffa era barnbarn i framtiden föreslår jag att Ni kommer hit till helgen och snyggar till vår trädgård"! Vi såg de stackars gamla människorna slita hela helgen med gräsklippning, häckklippning, beskärning av fruktträd, mm,mm.

Hoppas Du får lift med någon till Genlandameetinget.

Mvh
Ove

ssn
2008-06-04, 22:02
Tur att det gick bra Ove... Det hade varit en fattigare värld utan "Ove på AirMedia"

Sosen

AM
2008-06-04, 22:31
Tack, det värmer.
Mvh
Ove

Ompa
2008-06-04, 23:05
För er som skyfflar, lägg skyfflar och spadar åt sidan och ta till riktiga hjälpmedel :D

http://www.hesselius.com/images/IMG_2923.jpg

(Skojar bara) ;)

drjoshua
2008-06-07, 15:58
Jag körde in 60 kbm matjord och sådde i söndags. Bara jag som hoppas på regn? :-)
Premiärade en Katana idag mellan vattningarna.

ssn
2008-06-07, 18:34
60m2? Aldrig får man vara värst.... He he....

Sosen..

Björn.O
2008-06-07, 19:56
Kanske vi är värst då..! Vi håller på att anlägga ett nytt fält och har lagt ut ca 500 ton jord.

Det ska även bli en yta med konstgräs på fältet, någon som har provat konstgräs på modellflygfält ?

Mats J
2008-06-07, 22:39
Kanske vi är värst då..! Vi håller på att anlägga ett nytt fält och har lagt ut ca 500 ton jord.

Det ska även bli en yta med konstgräs på fältet, någon som har provat konstgräs på modellflygfält ?

Det ser ut som att ni använder den lilla spaden där Björn O, Skulle det gå för sakta kan du ju låna hem stora skyffeln från ditt jobb:D

MVh Mats J

Björn.O
2008-06-07, 23:47
Ja det var ju bara en CAT980 men det gick ändå... Förhoppningsvis ska det väl gå att flyga där senare under sommaren så kom på besök!

Hans
2008-06-09, 14:13
I värsta fall får vi väl ta till det "RIKTIGT TUNGA" artilleriet.
Lägg märke till "renstraktorn" på mittenbilden (CAT 980 G)

Mats J
2008-06-09, 22:03
Ja det skulle vara kul att komma o gästflyga, gumman pratar mer o mer om det där varuhuset vid finska gränsen så kanske jag kan lura henne med att det är en genväg att köra över Gällivare:D.........Ajaj slå mig inte jag skoja bara:(

Jag får väl dra ihop ett gäng och komma upp så vi kanske kan testa hangflyga på dundret och nya fältet. Skulle vara kul att testa flyga i riktig midnattssol och inte låtsas midnattssol som vi har här i Piteå:)

Mvh Mats J

Björn.O
2008-06-10, 00:41
Det tycker jag ni ska göra! Nu har dom öppnat fiket i toppstugan på Dundret så man kan ta en nygräddad våffla mellan flygningarna..!

Hans
2008-06-10, 18:45
Ja det skulle vara kul att komma o gästflyga, gumman pratar mer o mer om det där varuhuset vid finska gränsen så kanske jag kan lura henne med att det är en genväg att köra över Gällivare:D.........Ajaj slå mig inte jag skoja bara:(

Jag får väl dra ihop ett gäng och komma upp så vi kanske kan testa hangflyga på dundret och nya fältet. Skulle vara kul att testa flyga i riktig midnattssol och inte låtsas midnattssol som vi har här i Piteå:)

Mvh Mats J
Här låtsas vi inte,,, dom här bilderna från förra året är tagna mellan 01.00 och 02.00 en fin midnattsflygarnatt. Är det härligt eller är det härligt ???

ssn
2008-06-10, 18:48
Härligt! Utan prut... Underbart härligt!

Sosen..