handdator

Visa fullständig version : Extra 330L cmpro



kvaark
2008-06-07, 15:42
Byggtråd och byggtråd, men ville visa den iallafall. Köpte den tillsammans med en asp FS70 och en 13x6 prop. Läst om många som tycker den är för tung och svårflugen, men den är så snygg så jag kunde inte låta bli :eek:.

Tänkt att bestycka den med 5st Futaba 3003 stdservon, har inte tänkt att flyga några direkta aerobatics-uppvisningar med den ändå. Vanligt 4,8v ack till det och min spectrum 2,4GHz mottagare som grädde på moset.

http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra330l.jpg (http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra330l.jpg)

Nu har jag även en liten fråga. Alla ni som kapar upp i cowlen för motorn hur gör man det lättast och snyggast, har ni några matnyttiga knep. Isåfall tar jag gärna emot dessa

//Bagaren

Casimir_rc
2008-06-17, 20:11
Dremel, eller något som liknar en dremel :)
Märk bara ut var du skall ha hål och sedan är det lätt att fräsa ut med en dremel och passlig slipskiva. Efter det brukar jag ännu slipa med 400:ans våtpapper

Sigun
2008-06-17, 21:23
Tycker med att de är snygga, har dock inte sett någon i luften ännu..

kenneth67
2008-06-17, 21:38
storleken ??
vet inte om cmpros modeller är så tunga ... beror väl på va man stoppar i dom ... är ju mest lättplyfa å klädsel !

har en extra 300 från blackhorse dock .. 150 cm drygt spännvidd 46-52 size med en tt75 4 plutt landade vikten på 2,6 kilo och visst den kräver lite fart men är inte direkt svår flugen eller "tung" men med för mycket vikt är dom inte trevliga
såg nu att asp 70 fs är dryga 150 gram tyngre än min tt75 .. så försök hålla nere vikten så mycket du kan ,,, det mår dom bäst av .. (och du med ;))

kvaark
2008-06-30, 23:36
Lite nya bilder på ihopasättningen av min extra. Har kört in motorn i bänk och monterat servon och mottagaren. Motorn satte jag på plats idag och kapade upp i kåpan. Ska bara fixa in tanken och tänka ut något sätt att fästa huven i kroppensframkant så den är lätt avtagbar, för jag har batteriswitchen inne i kroppen. Storleksmässigt så är det dessa måtten
Spännvidd: 1.430mm
Längd: 1.270mm
Vikt: 2.85 - 2.95 kg
52 - 63. 4-takt

Tagit mått-infon från aircpro´s hemsida

[/URL]http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra7.jpg (http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra7.jpg)

http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra6.jpg (http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra6.jpg)

http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra5.jpg (http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra5.jpg)

http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra3.jpg (http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra3.jpg)

[URL="http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra4.jpg"]http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra4.jpg (http://i258.photobucket.com/albums/hh257/kvaark/extra4.jpg)

Nexus
2008-07-01, 19:39
det var snyggen jag gillar färgen

Dragon
2008-07-01, 21:21
Snyggt Bagaren!:svengo:
Välkommen i förbränningsligan!:thumbup:
När ska du premiära den?:)

mulder
2008-07-01, 21:29
Ser ju riktigt fin ut, när får vi se du i luften? vill också se ett par rika tryckare över asfalten /Mikael.D

kvaark
2008-07-01, 21:31
Ja säg det, har lite pyssel kvar som sagt och bara 3 veckor kvar på semestern så snart hoppas jag. Tar med grejerna på torsdag för översyn, kanske rent av kan få den till att rulla ett par ggr fram o tbax på banan:1wav:

mulder
2008-07-01, 21:32
Klart den skall upp på torsdag skall bli bra väder. /MIkael