handdator

Visa fullständig version : Virusvarning!?!?



Thomas
2008-07-01, 20:49
Fick ett mail från en bekant idag...

Citat:

"VARNA ALLA DU KÄNNER!!!!!!

Om du får ett mail från Powerpoint presentation 'Welcome to the matrix pps..' så ska du ABSOLUT INTE öppna det!
Det visas en bild i ca 10 sek. och sen kommer en text 'You´re hard drive is over' och sen är allt för sent; alla adresser, allt sparat har suddats ut.
Det är ett helt nytt virus som är programmerat av en franskpirat som kallar sig Nwin2.

KOPIERA DETTA TILL ERA KOMPISAR! DET ÄR ENORMT VIKTIGT !!
Sänd detta till ALLA dina kontakter! "

Slut citat.

Någon annan som känner till detta???
Kanske bäst att ta på allvar!

/Thomas

kenneth67
2008-07-01, 20:52
njae .... det är ett mass mail va ! tror jag har fått ett gäng !!! går mer ut på att belasta mail servrar så dom går ner .... men jag KAN ha fel ..

DrHanke
2008-07-01, 21:08
En så kallad "Hoax" dvs skrämmas, skicka vidare osv... det roliga är att den är ifrån 2003... :)

Thomas
2008-07-01, 21:31
Thanx Hanke!
Då har mailet sas gått varvet runt nu???
Tog tydligen 5 år...

JerryD
2008-07-01, 22:05
Thanx Hanke!
Då har mailet sas gått varvet runt nu???
Tog tydligen 5 år...

Det du skriver skulle alltså innebära att du själv är upphovsman till det hela.........? :scared: :thumbup:

Thomas
2008-07-01, 23:57
Hehe!
Visserligen får man en släng av Alzheimers Light då och då, men detta är inget jag kommer ihåg...:willy_nilly::blush:
Nä, jag menade bara att om det startades 2003 så har det kanske kommit tillbax till avsändaren, vilket alltså inte var jag!
Fast å andra sidan så borde väl antivirusprogrammen vara uppdaterade sedan dess...

jocke1963
2008-07-02, 00:26
VARJE gång du får ett mail där man uppmanas att kontakta alla man känner med en varning, SKA varningsklockan börja ringa...det är i 99.9 % av fallen en s.k HOAX. Det man enklast gör är att söka på nå´t i varningstexten, samt med tillägget hoax, då får man upp t.ex detta:
http://www.google.se/search?source=ig&hl=sv&rlz=&=&q=Welcome+to+the+matrix+pps+hoax&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=


Släng mailet omedelbums, och spärra avsändare i ditt mailprogram...

Nexus
2008-07-02, 14:29
Jag aldrig klicka på en okänd i msn så brukar ta bort dom ofta och det finns några som försöker skicka ska aldrig öppna i e-mail heller jag ta bort dom bara direkt okänd