handdator

Visa fullständig version : Infällbara ställ till Kyo P51 Mustang



Heda
2008-07-07, 12:30
Tjo, köpte en 40 size mustang billigt, den kommer med "fasta" landställ men går ju att klämma dit infällbara........... Tänkte pula ihop den lite i lugn å ro å vad behöver man för ställ som går att fälla in, är det kyoshos egna som passar bäst eller vad säger expertpanelen?

Bygger jag ihop den nu med de fasta ställen så kommer jag nog ångra mig i framtiden känns det som.

Några tips?
Eller tips överhuvudtaget på den modellen :)

Rosso
2008-07-08, 09:12
Hej

Klart du skall ha infällbara ställ på den, den flyger mycket bättre då. Jag hade en sådan för några år sedan som jag hade Eurokit luftställ på.

Denna kärran hade jag MYCKET roligt med. Tyvärr bröt jag sönder kärran i luften sista flygningen(var en lagning som inte håll längre...). Skulle kunna tänka mig en ny...

Den flygen otroligt bra för att vara så liten. Jag hade dock mycket problem i början med att den nosade över under taxning och start. Vilket gjorde att man höll massa höjdroder i starten, vilket i sin tur medförde att kärran vid flera tillfällen "hoppade upp" utan att ha tillräckligt med fart. Med klippning som följd. Där av reparationen som till slut inte höll.

Medicinen för detta är ha tyngdpunkten så långt bak du törs och vinkla ställen lite framåt genom att lägga brickor el. dyl. baktill på ställfästena.

Med tyngdpunkten så långt bak blev Mussen dessutom mycket snällare vid landningen också.

Lycka till!

/Jocke

Heda
2008-07-09, 17:17
Jaa, aha ja låter schysst ;)

Va hade du för motor i din? Jag tänkte peta i en YS63:a med en 12-7apc

Baktung, jo verkar vara melodin när man bygger Kyo ARFer, Edgen ligger nog en 12-13mm bakom rek TP å den flyger KANON !

Rosso
2008-07-10, 10:51
Jag hade en OS 46FX med en 12x4 APC snurra på min. Funkade bra, dock inga vertikalprestanda att tala om. Men vilken Musse hade det...

/Jocke

Heda
2008-07-18, 13:47
Jag har en TT 54 som ligger till ingen nytta...........MEN den blir nog för klen för denna mojäng. Får nog bli YSen ändå, den går ju som en klocka nu :)

Heda
2008-08-12, 17:46
Skulle ut å flyga idag men, råkade dammsuga å spana på OS, så när jag skulle städa "undan" Mussen som stog i hörnet ett tag så tänkte jag..................att jag kunde pilla lite iaf.....så idag kom vingar å stabbe på plats å tilltänkta motorn ploppades fast i nosen. Klippte till Canopy oxå så den ska målas imorgon.

Jag har inte köpt någe ställ eller servo till det än men .... lite småbyggande här å där går jue :)

Mobbekamera så inga pikar om bilderna ;)

Dawson
2008-08-12, 20:38
Tjenare..
Har samma fågel jag, flyger riktigt skönt oc lungt. Man kan ju sbusa och sånt med det också. Kör med en OS 46AX och med en propeller 11x6. Ska sätta på en 12x och prova i landningarna.. tycker den känns lite ostabil just så.. Går förbaskat bra med OS 46:an på, men alla vi piloter har egna erfarenheter inom rc. Lycka till med fågeln;)

Heda
2008-08-13, 10:03
Va roligt!

Jag har ingen motor i den effektklassen, de jag har att välja på e Kyo GX-40 men med den i min Edge så gick den MYCKET på full rulle, har en TT 54 oxå men den blir nog inte bättre, å den enda spisen kvar att sätta i en en YS63a, den e typ 80 gram tyngre än din men det kanske går ändå. Vi får se.... annars få jag väl köpa en två-pluttare att stoppa i å få den lättare ifram (mera baktung) Ja vi får se ;)

Trevligt iaf att de som har flygigt mussen tyckte den flög bra, men som vanlig så ju lättare ju bättre.