handdator

Visa fullständig version : På besök hos Maffian i Sölvesborg



Sigun
2008-07-11, 22:57
Hej hopp
I Onsdags kväll 9/7 var jag nere och hälsade på hos RC-Maffian för att sedan åka med dem ut till deras fält Veslanda och flyga på kvällskvisten. Fick se två premiärturer. Palleman flög sin nya CAP-232 från VMAR och Diesel hade plockat ihop en V-Stick 60 som han premiärflög. Göran Muftig var också på fältet och flög med sin dubbeldäckare som är ett ihopplock av diverse modeller.

Dessutom årets första film med en kvinlig pilot ! Jessica flög med sin RV4 :thumbup:

Här är filmerna i nämd ordning


Palleman flyger CAP-232 från VMAR
http://www.viddler.com/explore/Sigun/videos/38/

Diesel flyger V-Stick 60 från VMAR
http://www.viddler.com/explore/Sigun/videos/37/

Göran Muftig
http://www.viddler.com/explore/Sigun/videos/40/

Jessica flyger RV4 :scared:
http://www.viddler.com/explore/Sigun/videos/39


Även lite foton blev det..
Tack för en trevlig kväll i Sölvesborg
/Martin

Sigun
2008-07-11, 23:00
Mer bilder

Per P
2008-07-11, 23:26
Fint väder ni hade och kul verka' de också =)
Här har det regnat typ hela dagen, så nån flygning har det inte varit tal om *snyft*

Diesel
2008-07-12, 00:07
Tack själv Martin . Kul att du besökte oss och hoppas på ett återseende.
Nu har ju Wesse fått sett mig lite mer på film med. Tack vare dig Martin.
Nu tycker jag att du skall med ha en kram av Wesse.

wesse
2008-07-12, 06:58
Jag vill oxå träffa en tjej som kan flyga som jessica...toppen Martin o det va kul o höra dig skratta så hjärligt...ja nu vet ja hur diesel ser ut han ser ju ut som en helt vanlig tok likt mig:thumbup: ohh en vacker kvinna va det som flög oxå:scared: verkar vara ett gutt fällt over there måste häls på dom jag med...o så va en kvinna där som flög radiostyrt flygplan ohh.... måste se dom andra filmerna oxå...ska bara titta en femte gång på Jessica när hon flyger det va så vackert oj oj finns det fler flygande kvinnor ring 070-2214360....

wesse
2008-07-12, 07:01
nu har jag sett film nr 4 den va bäst:thumbup:

wesse
2008-07-12, 08:33
Tittade just på den sista filmen i tråden..yehhh en vacker kvinna som flyger som en dröm...hoppas vi får se mer kvinnor i denna hobby i framtiden..

nu borde jag ju se dom andra filmerna oxå men ska titta på Jessica när hon flyg en gång till:thumbup:

Ålänning
2008-07-12, 08:48
Hur är det med VMAR och deras kvalitet? Hur va Cap'en? Har själv haft en VMAR Dornier
DO-27 och den var så skör så man knappt vågade lyfta den (den knakade och hade sig).

Kul med tjejer som flyger, mera sånt! =) Ser ut som en riktig sändare också, Sanwa RD8000. ;-)

Diesel
2008-07-12, 10:23
...ja nu vet ja hur diesel ser ut han ser ju ut som en helt vanlig tok likt mig....

Så Wesse ... nu vet du hur jag ser ut. Får jag kramarna som du har lovat att jag skall ha när vi ses på ripalägret ?

Fru Diesel
2008-07-12, 10:36
Tack Martin!! :)
Det var kul att du kom och besökte oss. Jag hoppas att du och flera andra har möjlighet att komma och besöka oss i sommar.
Vi tänkte ju ha en liten träff den 2 augusti.

Wesse... det är 3 kvinnor på vårt fält!! :D 2 som flyger nu och 1 som ska lära sig i sommar!! Jill Muftig flyger också och Pallemans flickvän Jane ska lära sig i sommar. :)

Ålänningen..
Visst är det en Sanwa :) RD6000
VMar är nog bättre än de har varit. Dock har inte priset sprungit iväg på dem.
Jag vet inte om det finns en ARF där man tycker att ALLT är ok. Smaken är som baken....
Jag tycker VMar är lika bra som andra idag. Det skiljer lite på dem mellan de olika modellerna. Hur Cap'en är tycker jag Palleman ska svara dig på. Själv tycker jag den är snygg och han sa att han var nöjd med den.
Min RV4:a är jag nöjd med MEN jag vill ha en större modell. Dock en klockren lågvingad trainer som ser ut som ett flygplan. Det är väldigt lätt att flyga. Helplankad. Rejält landningsställ. Alla dekaler är tryckta i klädseln. Den är definitiv inte skör med tanke på att min man kan ta i den med sina "dassa-lock" till händer :D

Sigun
2008-07-12, 14:33
Det var trevligt att se hur ni hade det i sölvesborg :) riktigt kul att de finns tjejer som flyger med !, här uppe i Tingsryd har vi inga heller. Så ni är nog rätt unika i sölvesborg som har tre tjejer som är intresserade och flyger.

Vi syns på Ripa..
/Martin

Diesel
2008-07-12, 14:37
Ja..... Riktiga "quinnor" finns i skåne och dom dras till riktiga män som luktar DIESEL !!!! :D
SÅ Wesse... nästa gång du är hos Bookis , doppa dig i en fat med diesel sen skall du få se ......

kenneth67
2008-07-12, 17:06
Ja..... Riktiga "quinnor" finns i skåne och dom dras till riktiga män som luktar DIESEL !!!! :D
SÅ Wesse... nästa gång du är hos Bookis , doppa dig i en fat med diesel sen skall du få se ......
DIESEL!!??? hmmm om jag inte minns fel så luktade det mest fritös olja runt dig *asg*


jagh köpte som bekant just en vmar cap 231ex kvaliten på den tycker jag är helt ok för den pengen dom kostar ..-- och den är inte skör heller ... hmmm min vstick 60 var ganska skör dock ..... vart många delar av den efter en liiiiite hård landning med nosen före ....;)

wesse
2008-07-12, 22:48
Det var trevligt att se hur ni hade det i sölvesborg :) riktigt kul att de finns tjejer som flyger med !, här uppe i Tingsryd har vi inga heller. Så ni är nog rätt unika i sölvesborg som har tre tjejer som är intresserade och flyger.

Vi syns på Ripa..
/Martin

är dom andra två lediga o har du numret till dom:blush:

Fru Diesel
2008-07-12, 22:57
Nej, de är tyvärr inte lediga men det dyker säkert snart upp fler modellflygande kvinnor :D
Du kommer att finna en ska du se :)

Palleman
2008-07-12, 23:11
JA jag har inget att anmärka på vad gäller denna CAP från Vmar, stötstänger och allt sånt var färdigdraget och monterat redan.

Kärran är stabil och fint byggd. Servona inne i kroppen sitter i en löstagbar modul så man inte behöver tråckla med dessa små servoskruvar nere i kroppen.

Även motorn sitter på en löstagbar modul så du slipper sitta med hela flygplanet i famnen när du monterar motorn. 4 st M4 muttrar så kommer hela motorskottet med motor o tank!

Den klarar ju av betydligt mer än vad jag gör men samtidigt så kan du pluddra runt på 1/3 gaspådrag som en snäll liten söt lågvingad Trainer ;)

Min nästa kärra blir med högsta sannolikhet från Vmar :D

Just denna CAP ska ha 91 4-takt men satte i en Kines-120 4-takt från Air Media som jag är supernöjd med :)
Kan tillägga att jag kör motorn på ren 80/20 soppa med Ricinolja än så länge och funderar på att fortsätta med det även efter inkörningen då motorn stortrivs med det :D

Fru Diesel
2008-07-14, 21:13
DIESEL!!??? hmmm om jag inte minns fel så luktade det mest fritös olja runt dig *asg*


:D No comments!