handdator

Visa fullständig version : Plan till 15-motor



Flygis73
2008-07-30, 15:28
Hej.
Har en asp 15 motor som jag söker ett plan till. Byggde en combat-mustang som inte vill som jag i luften. Så nu har jag allt utom ett plan för att komma i luften igen. Är inte sugen på att lägga lika många timmar på ett nytt hemmabygge, så jag söker en arf. Har letat mycket, men det finns inte så stort utbud på arf:er i 15-storlek. Är tacksam för alla tips jag kan få.
MVH Flygis73

Mikson
2008-08-09, 09:16
Då tycker jag att du ska bygga en MAGIC! Det är en combat-modell som är konstruerad av Jörgen Jonsson, superenkel att bygga, lättflugen å rolig modell.

/Micke

McRegor
2008-08-09, 10:11
Hej,
Den storleken har nog ur ARF-storlek helt tagits över av elkärrorna. Och i de flesta fall så lär inte ett ARF-lättbygge för el klara bl a de vibrationer som en förbränningsmotor ger - men även bränslet i sig torde leta sig in lite här och var i en kärra som inte är konstruerad för metanolmotor.
Satsa istället på en lättbyggd Air-Combatkärra - kanske den som föreslogs i förra inlägget eller någon av de som du kan hitta här - http://www.aircombat.se/?page=construction
Hälsningar
Roger

Mikson
2008-11-21, 09:27
Hej.
Har en asp 15 motor som jag söker ett plan till. Byggde en combat-mustang som inte vill som jag i luften. Så nu har jag allt utom ett plan för att komma i luften igen. Är inte sugen på att lägga lika många timmar på ett nytt hemmabygge, så jag söker en arf. Har letat mycket, men det finns inte så stort utbud på arf:er i 15-storlek. Är tacksam för alla tips jag kan få.
MVH Flygis73

Vad blev det för maskin? (bara nyfiken):)

/Micke.O