handdator

Visa fullständig version : Intro till RC-video 2008



sundqvistjohan
2008-08-01, 14:42
Perre och jag brukar pina våra gymnasieelever med en RC-video varje höst (första filmen gjorde vi 2005, så "RC-flyg 2008" blir den fjärde filmen. Filmen visar vi på en samling för hela gymnasiet.

I filmerna berättar vi om årets projekt och vi avslutar med "bilder från luften".

Har nu klippt ihop ett förslag till intro, dvs. videon som ska inleda årets film.

http://www.vimeo.com/1447708

Edit: Märker att Vimeo har flyttat på ljudet i sin "encoding", i originalfilen ligger klippen "on the beat"

Casimir_rc
2008-08-01, 15:02
Funkar säkert :)
Du nämde om ett projekt. Är det någon kurs som ni ordnar för eleverna?

sundqvistjohan
2008-08-01, 15:15
Nej, (projekt i pluralis) vi berättar vilka flygplan vi skaffat under året och visar flygfilmer. I år blir det väl mest mitt FPV-system och Perres 27% Extra 260. Jag ska däremot dra en 18h kurs i högstadiet åk 8 (B-tillval) två gånger under läsåret - en grupp på hösten och en grupp på våren. Där flyger vi simulator, bygger ihop en Slowstick och flyger den och bygger ihop en E-starter och flyger den (dubbelkommando).

gimbo
2008-08-01, 15:16
Bra jobbat :)
Det är alltd kul med videor. Speciellt när det ligger lite jobb bakom. Ni har lyckats riktigt bra tycker jag. Helt rätt att packa på era elever lite flyg :)

Stuff
2008-08-02, 16:02
Va heter låten i filmen ?

Snyggt gjord film

Du lägger väl upp hela filmen sen när ni är klara ?

sundqvistjohan
2008-08-02, 17:54
Va heter låten i filmen ?

Snyggt gjord film

Du lägger väl upp hela filmen sen när ni är klara ?

Tack :-)

Låten är gjord av ett tyskt band som heter Helloween, den heter "If I could fly"
finns på youtube

Ska kolla med Perre om vi kan lägga ut hela filmen, vi brukar dubba filmen efter en god middag så vi får se hur de "pratiga" delarna lyckas i år :-) Intron blev alltså heavy, slutet blir Beethoven eller Chopin.

sundqvistjohan
2008-08-14, 21:46
Nu är filmen klar, vi visar den för eleverna först om några veckor. "Prat-avsnitten" handlar om säsongens projekt. Nästa år hoppas jag att det blir sjöflyg med onboard-kamera, helikopter och Spitfire.

Viddler.com - RC-2008 - Uploaded by sundqvistjohan@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/c29eb767/@@AMEPARAM@@c29eb767/