handdator

Visa fullständig version : v-mar cap231ex



kenneth67
2008-08-01, 21:34
jaha då var premiären med denna tingest avklarad ..
snacka om att skita i brallan ..... hadde satt mit mellan på alla utslag dvs av rekomenderade ..
taxade runt lite justerade motorn ... sedan bar det iväg -- 1/4 gas räckte till mer än väl märkte jag ... såååå uppi det blå lugnt å fint ... tar lite höjd ... hmmm då börjar eländet .. dyker... ger höjd .. hmm hovrar .. attans .. mindre gas ... planar ut .. droppar ena vingen ,,, mot skev hmm nästan snapproll ... reder ut skiten ... små små små spak rörelser .. lyckas vända runt kärran .. och ta ner den ...landar som en dröm!,,, fattar inget ...

så konstaterar att mitt mella rekomenderat max min är helt f***ing hysteriskt .. millimeter utslag får kärran att göra kullerbyttor !! gulp ... kikar på motor vinkel ... attans hadde inga verktyg med till justering av den .. misstänker att den är liite baktung så får flytta fram acc så långt det går .. och prova igen ,,, då med kåpa och allt på ...


iaf så som wesse brukar säga det var ... den e hel han har koll nej det har han inte han har den han har den yeahhh hmm men det var knappt!!
..
så är det ngn som har flugit denna kärra och vet dess egenheter ?? storleken är 188 cm spännvidd.. fabrikatet v-mar som sagt ...

LAB
2008-08-02, 10:44
Hej det är inte ett radiorelaterat fel?Jag har JR standard servo som blev helt stolliga när jag använder dom med förlängnings kabel det blev bara fulla utslag o så hittade dom inte neutralläget så dom stog o ryckte.Bytte ut servona till futaba standard då försvann problemen

kenneth67
2008-08-09, 09:40
hmmm har grejjat å fixat lite .. har bytt nu mottagaren samt även flyttat på acc .. för att se om det kan ha med detta att göra den hysteri som kärran uppvisade ....
skall även ta å ställa ner till lägsta utslag på skev och höjd..
endsat 8 mm på skeven , samt 11 mm på höjd .. tycker detta låter väldigt lite men med tanke på roder känsligheten så är det nog fullt tillräckligt ...
om det inte blåser upp under dagen så blir det en test i em .. igen .. har även riktat om motorn .. så den e helt neutral och ut går från det då ingen anvisning finns om hur den skall riktas ..

tänkte använda mig av den länk som gavs i en annan tråd fär intrimm av imac kärror .. så kanske man kan få en riktigt välflygande kärra ..

Sigun
2008-08-10, 00:22
Säger som slammis brukar säga 100% expo så flyger den som en dröm sen kenneth :)