handdator

Visa fullständig version : Premiernerver inför testflygning



Mats J
2008-08-07, 11:46
Testflög min kanadaunionville beaver igårkväll. Jag var nervös så att jag nästan slutade ut att flyga:scared:. Jag har inte varit så nervös sedan jag kastade ut min electra-fly första gången för ca:12år sedan:huh:.

http://www.viddler.com/explore/MatsJ/videos/1/

Men jag skärpte till mig och moraliskt stöd från alla kompisar på fältet gjorde så att den kom i luften (en viss hjälp fick bävern av XYZ 26:an i nosen).

Den är lätt så den svävade omkring på pyttelite gas medans hjärtat mitt bankade på för fullt:willy_nilly:, Gjorde några svängar och testade stalla den men den sjönk bara igenom och vände med vinden, neutralt höjdroder och hög tomgång så flög den på vingen igen.

Landningen blev ganska fin, jag var lite feg på sidorodret så sättningen blev inte i mitten på banan men banan är ju 7meter bred så bävern rymdes ändå.
Då jag taxat in och stängt av motorn så passade jag på att sparka av stabben då jag vände kärran rätt:banghead:.
Men det blir enkelt att laga och jag blir nog tvungen att utsätta mig för samma nervositet en gång till fast då på sjö:thumbup:

Mvh Mats J

QatHome
2008-08-07, 12:28
Jo, det blev ju lite av bävrarnas afton igår då jag också premiärade min KMP DHC-2 Beaver i samma storlek.

Din verkade dock helt klart ha hållit sig i form under vintern med motion då den flög betydligt lättare genom luften :thumbup:

Själv var jag kontigt nog inte alls nervös, kanske inte hade vett till att vara det :)

Skönt att båda är mer eller mindre hela i varje fall.

wesse
2008-08-07, 15:51
I like the beaver very much:thumbup::thumbup: