handdator

Visa fullständig version : Flygplan till OS 55 Ax?



Dawson
2008-08-08, 14:36
Tjenare!

Jag behöver hjälp!! Har beslutsångest, jag vet inte vad jag ska beställa för flyg till min OS 55Ax som är på inkommande.. Ge mig lite tips och råd.. har lite krav:
* OS 55Ax ska passa på.
* 3D kärra har jag sugit lite på.. (beställde en UCD46 från ÖMH med minicars hade slut i sitt lager, lika så ÖMH) suck!!
* Vill ha ett plan med "tjockis" vingar.. så man kan flyga sakta men ändå busa och snabbt..

Kom med ideèr och tips! allting tas emot!

KenPro
2008-08-08, 17:44
Motorn skulle passa perfekt i en Precision Aerobatics Bad Boy V2, en 3D profil kärra med mycket låg vikt massor av kolfiber delar., flyger betydligt bättre än UCD. Har bara flugit min två liter än men den är riktigt skoj. Jag har en extra modell ny i kartong jag tog hem för en vecka sen som du kan få köpa om du är sugen. Annars finns de bara i England. Gå in o kolla i detta forum på plan till OS 46 Ax o scrolla ner så ser du en videosnutt på modellen.

MVH Ken

Dawson
2008-08-08, 23:08
Motorn skulle passa perfekt i en Precision Aerobatics Bad Boy V2, en 3D profil kärra med mycket låg vikt massor av kolfiber delar., flyger betydligt bättre än UCD. Har bara flugit min två liter än men den är riktigt skoj. Jag har en extra modell ny i kartong jag tog hem för en vecka sen som du kan få köpa om du är sugen. Annars finns de bara i England. Gå in o kolla i detta forum på plan till OS 46 Ax o scrolla ner så ser du en videosnutt på modellen.

MVH Ken

Sorry, det är inte riktigt min smak av flyg det.. Det flyger skitfint o allt men kroppen liknar på ett depron flyg.. och ett sånt vill inte jag har.. tyvärr..

Någon annan som har något tips?

Sigun
2008-08-09, 08:02
En sån här skoj modell skulle du kunna köpa

http://rcmaffian.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=1_7_122&products_id=934

kenneth67
2008-08-09, 08:43
det var väl elände -- du kunde övertagit min dazzler ;) till en billig peng ..
bus funfly med minst 5 cm tjock vinge ..

kan rekomendera dazzlern vet ej om den finns som arf ..

LAB
2008-08-09, 08:51
Hej jag har en TWM Skyraider II med 55an,vertikalprestanda o flyger hur bra som helst även i hård vind,den går att busflyga med men är inget vidare till avancerad konstflyg,men det bästa är att den är billig o satans ful så det gör inte så mycke om man råkar busa skiten ur den.Det finns säkert fler sådana kärror i 1000kr klassen som kanske ser bättre ut.Jag har den som allt iallo maskin,motorn är kanon lättstartad,stark o bra format

Dawson
2008-08-09, 21:56
Tjenare Igen alla dårar!

Någon som känner igen 3Deamon Freestyle från rcmaffian.se ? Lurar på det, men någon som vet och kan berätta om det är det där fjantiga trådstället faktiskt monterat? eller är det något som är lite stadigare?

Sigun
2008-08-09, 23:20
hmm ja de såg inte ut att vara mycket för ett gräsfält de stället.

http://rcmaffian.se/oscommerce_st/catalog/images/3Demona.jpg

Men ställsatser finns ju att köpa lite varstans ifall du vill ha något kraftigare
/Martin

Dawson
2008-08-10, 10:38
jo det är ju sant.. hmm.. nåja, man kan ju fortsätta leta bara.. och se om man hittar något annat som lockar..

Magoozi
2008-08-14, 00:23
Jag kör min 55AX i en funtana 50 från hangar9. Stora tjocka vingar, fina lågfartsegenskaper. Inte riktigt med kraft för hovring, men för vanligt konstflyg funkar den prima.

Dawson
2008-08-14, 08:40
Tack killar, men nu har jag bestämt mig och beställt ett flyg, Det blev en Diablo 3D med en ny OS 55 AX i nosen.. http://www.modellhobby.com/product_info.php?products_id=457
Tänkte först ta OS 61FX men de är mycket stor viktskillnad på dom.. över 100gram var det.. men tack den den hjälp jag har fått!