handdator

Visa fullständig version : "Ljudmanick"



Stig H.
2008-08-12, 07:41
Ibland vore det kul att kunna höja upplevelse-effekten på el-kärran i luften med ett mera realistisk motorljud. Tycker mej ha sett att det finns att köpa någonstans. Kanske har någon på forumet erfarenhet av hur det fungerar i praktiken också. Något att satsa på ?

Stig H.

McRegor
2008-08-12, 07:52
Hej,
Jag har "hört" ett system som Söders säljer. Låter i o f s trevligt men el-driften är ju inte helt ljudlös den heller så det blev en lite märklig blandning av mera högfrekvent vinande ljud från propellern tillsammans med det "maffigare" ljudet från ljudmodulen. M a o är det tveksamt om jag personligen skulle investera i detta - men det är jag det...:) Och det sitter ju ingen bamsehögtalare i kärran som du nog förstår...
Hälsningar
Roger

connyw
2008-08-12, 08:21
här finns det
http://www.sodersrchobby.se/sodersrchobby/prodlist.asp?qsLang=swe&type=1&id=403&code=700800

Stig H.
2008-08-17, 19:27
Tack för tipsen, nu är det upp till mej om jag är beredd betala för lite ljudeffekter. Det var rätt dyrt tycker jag...
Man kanske kan få till något billigare alternativ med hjälp av dagens många små elektroniska hjälpmedel. Ide´er mottages gärna !

Stig