handdator

Visa fullständig version : Det kan ju inte gå bra varje dag!



Tobbe O
2008-08-13, 19:19
http://www.runryder.com/?v=/helicopter/rrTV-Photo/contest/XFC2008/rrXFC08Sat-PU05-CarlosHernandez.wmv

wesse
2008-08-13, 19:30
de där hade jag grejat utan bekymmer :thumbup::thumbup:


att tro på sig själv gör det enkelt när man tänker fel...wesseordspråk:vroam:

Kenneth E
2008-08-14, 00:06
En bravör för den piloten, även om flygningen i sig inte var mjuk utan ganska ryckig, men sicken avslutning. Han försökte styra den in i slutet men hade för lite fart och vingen upp.
Min Fliton el-Extra 330 knakade till rejält sist, då jag gjorde just den manövern och nu väntar jag bara på samma resultat, men ändå kan jag inte låta bli att fortsätta med samma dumma stoppmanöver till hovring.

Det roligt att se piloter flyga sina modeller till gränsen av både sin förmåga och materialets hållbarhet. Jag säger - kör hårt - det är först då man känner att man lever.

Mvh
Kenneth

jocke1963
2008-08-14, 11:29
...även om flygningen i sig inte var mjuk utan ganska ryckig, men sicken avslutning. Han försökte styra den in i slutet men hade för lite fart och vingen upp.


Tyckte "ryckningarna" mer var att han flög i takt till musiken,
såg ju riktigt bra ut... :)

Men landa skulle han gjort som Wesses kamrat herr Hempel...
"Jag har den!" får här en helt sann innebörd... :thumbup:
YouTube - bill hempel flies with one wing!

sundqvistjohan
2008-08-14, 14:24
"Jag har den!" får här en helt sann innebörd... :thumbup:


Jo, Hempels flygning är imponerande - men själv har jag en känsla av att haveriet är planerat.
"I got it" hörs närmast kameran (antar att det är fotografen som bekräftar att han fått med vinghaveriet på bild) den första rösten som hörs längre bort från kameran kan tänkas vara Bill som frågar om fotografen fick med haveriet på filmen. Det är min tolkning.

DanneG
2008-08-14, 14:33
Jo, men man hör även på många av de filmer vi har här på forumet som är filmade av oss svenskar stt så fort det händer något, en krash eller liknande så hör man ofta piloten eller någon brevid, "fick du med det?" eller fotografen säger "jag fick det på film" så detta tycker jag inte räcker som argument om att det är planerat.

DanneG
2008-08-14, 14:34
Läste ditt inlägg igen och du kanske inte antydde på detta när du fick känslan av att det var planerat. Är det så ber jag om ursäkt :)

sundqvistjohan
2008-08-14, 15:44
Jag behöver inga ursäkter :-) och det jag antyder är ju inga fakta - jag bara råkar tro att detta är ett välplanerat stunt-trick (otroligt skickligt gjort).
Hempel är väl känd för att ha gjort många stuntflygningar i filmer, och flygscenerna där antar jag är mycket välplanerade.

Kvickrollar (snap roll) är ju en manöver som i program ofta också görs i mitten av en sjunkande linje - då hamnar kvickrollen ganska lågt. Här gör Hempel en vertikal linje uppåt och kvickrollen på toppen. Säkerligen har han mer pulver i kärran än jag någonsin kan drömma om, och haveriet kan mycket väl vara följden av för hård belastning, men jag får ändå känslan av att manövern är till för att få kärran på tillräcklig höjd inför haveriet.

Sigun
2008-08-14, 16:21
http://www.runryder.com/?v=/helicopter/rrTV-Photo/contest/XFC2008/rrXFC08Sat-PU05-CarlosHernandez.wmv

vilken kvalitet på filmen :willy_nilly::willy_nilly: undrar vad de använde för kamera här.

/Martin

Poteta
2008-08-14, 16:24
vilken kvalitet på filmen :willy_nilly::willy_nilly: undrar vad de använde för kamera här.

/Martin
Precis min tanke, vilken grym kvalitét!

wesse
2008-08-14, 16:32
Sände ett mail o frågade om detta va planerat till Bill o det va inget han planerade men en kul film vatt det dock tyckte han........

sundqvistjohan
2008-08-14, 16:58
Tack för det klarläggandet Wesse, bra att det finns de som känner eliten. Det är nog inte bara Hempel som tycker att det blev en kul film.

wesse
2008-08-14, 17:08
Tack för det klarläggandet Wesse, bra att det finns de som känner eliten. Det är nog inte bara Hempel som tycker att det blev en kul film.
känner o känner det vet jag inte men efter strippbaren vet vi nog lite mer om varandra...:) och Eliten det är ju Jag det för inte finns det någon större byfåne i Sverige:)

en nykter dag är en välanvänd dag...yehhh