handdator

Visa fullständig version : flygbåt/båtflyg



bokis
2008-08-20, 19:39
Tja...Frun fotade idag..Intressant..Vadslagningens vågor gick höga,men 2 91: or räckte bra..Kul med vatten!
SKOJ!!! :lollypop:

Gyld
2008-08-20, 19:58
Riktigt häftigt!

Jag vill också åka vatten juh! http://gyld.se/gif/105.gif


/Gyld

Ålänning
2008-08-20, 22:48
Tuff! Vad är det där för modell? Var är bilderna från flygningen då? ;-)
Går lite i "vågor" det där med att börja flyga sjöflyg, verkar ha spritt
sig till kobbarna i öst också.

QatHome
2008-08-21, 01:14
Kan det möjligtvis vara en KMP Canadair CL215, är riktigt sugen på en sån?

Provade själv på sjöflyg för första gången ifjol med en E-starter på pontoner och det var oändligt mycket roligare än vad jag kunnat föreställa mig, tror jag fick ihop ca 5 timmar motortid med start, flyg och landning den dagen. Var tvungen att ge mig då jag inte längre kunde se planet annat än mot himlen där solen hade gått ned.

Håller på och fixar till en KMP Beaver för sjöflyg nu och förhoppningsvis ska den få känna på vatten innan säsongen är över.

wesse
2008-08-21, 07:02
Kan det möjligtvis vara en KMP Canadair CL215, är riktigt sugen på en sån?

Provade själv på sjöflyg för första gången ifjol med en E-starter på pontoner och det var oändligt mycket roligare än vad jag kunnat föreställa mig, tror jag fick ihop ca 5 timmar motortid med start, flyg och landning den dagen. Var tvungen att ge mig då jag inte längre kunde se planet annat än mot himlen där solen hade gått ned.

Håller på och fixar till en KMP Beaver för sjöflyg nu och förhoppningsvis ska den få känna på vatten innan säsongen är över.


ohh en beaver till på gång yehhhh:thumbup:

No4
2008-08-21, 08:21
Kul att "Sjöodjuret" från Söderhamn äntligen dykt upp igen. Sist det var aktivt så var det vid Siljansbygdens flygfält i Insjön. Det brukade fara fram och tillbaka på dalälven eller ligga nere på stranden och föra ett djävla oväsen och spärra kanal 76 för jämnan. Kanada gässen flydde direkt och har inte återvänt ännu. Det flög sällan och isåfall sent i skymningen. Vilken turistattraktion........

bokis
2008-08-21, 09:42
Jonas kännedom om Dalälvens flora o fauna imponerar!
Herr Ask i söderhamn har gjort denna kopia av en kanadenskisk pansarkryssare,klädd med plåt o rejält tilltagen i storlek..
Häckar numera i stockholmstrakten..

QatHome
2008-08-21, 10:35
Inga bilder eller film på den i luften?

wesse
2008-08-21, 11:22
Inga bilder eller film på den i luften?

hur ska det kunna bli film på det nu när herr Bokis är titulerad som fotoingenjör:)

QatHome
2008-08-21, 14:44
Tja står väl iofs fotogeningenjör vilket borde betyda att han är duktig på att mata flygplanen.

Skulle i varje fall vara kul om det kunde komma nån liten film med planet i huvudrollen och LFC-grabbarna brukar ju vara duktiga på det.

Mr J
2008-08-24, 00:54
Jonas kännedom om Dalälvens flora o fauna imponerar!
Herr Ask i söderhamn har gjort denna kopia av en kanadenskisk pansarkryssare,klädd med plåt o rejält tilltagen i storlek..
Häckar numera i stockholmstrakten..
215 eller 415?Du tankar väl vatten och släpper i huve't på åskådarna?

bertile
2008-08-24, 09:58
Kan inte avhålla mig från att bidra med ett par bilder till på den STORA händelsen. Tur att hustrun Britt övervakade monteringen...................Flygtekniker som hon är.
BERTILE

No4
2008-08-25, 13:29
Fick höra rykten i helgen om att sjöodjuret varit igång igen i Dalälven. Nu i Turbopropp version med. Hittade även bildbevis. Verkar som om dom fortplantar sig.