handdator

Visa fullständig version : Motorval till UCD 40



mds
2008-08-27, 05:16
Jag går och funderar på motorval till min ucd ska det bli en ys 63
eller en saito 82:a:confused:
Vad har ni andra för erfarenhet av dessa två motorer i en UCD

DrHanke
2008-08-27, 14:42
Jag hade saito .72 med 13x4w och enl mig var den lagom lösning för den typ av flygning jag klarar av. Maskinen är efter vågade flygning dock inte sig lik så den är pensionerad...

Ålänning
2008-08-27, 22:23
UCD 40? Menar du UCD 46? Jag har haft en och har en till. Jag flyger med SY-80 fyrtaktare.
Det passar riktigt bra. Är ju en kines-puttra, men den motsvarar väl en OS FS-70 eller nåt.
Har sett UCD 46 flygas här med sån motor och det gick helbra det med. Jag har en 14x4W
på min UCD46 och då hovrar den på 1/3-gas. En annan har flugit med Irvine 72 2-tattare
har jag för mig, det gick också bra, men jag tror fyrtaktare är bättre om du ska flyga 3D.

UCD har annars väääldigt dåliga fästningar för landställena... gäller 46, 60 och Giant.
Alla jag vet om så har förstärkts med plywood och epoxy ;-)

UCD är himla kul flyga. Den är oredig, men underhållande.

mds
2008-08-27, 22:42
Hej på er
Jag köpte en YS 63:a av "Yak Tobbe" i dag och hoppas att det blir kanon med den i UCD.
Denna UCD måste flyga skitbra nu Planet från Nyroth och motorn från Tobbe:thumbup: vem ska jag köpa servona av:1headbang::1headbang:

DrHanke
2008-08-27, 23:16
UCD har annars väääldigt dåliga fästningar för landställena... gäller 46, 60 och Giant.
Alla jag vet om så har förstärkts med plywood och epoxy ;-)

UCD är himla kul flyga. Den är oredig, men underhållande.

Håller med, alla tre varianter har det problemet, sen är klädseln ett klart problem eftersom ja inte på nån av modellerna lyckats behålla den på, den har en benägenhet att falla av hela tiden...

Ålänning
2008-08-29, 19:39
Håller med, alla tre varianter har det problemet, sen är klädseln ett klart problem eftersom ja inte på nån av modellerna lyckats behålla den på, den har en benägenhet att falla av hela tiden...

Jaaa, den glömde jag ju nämna =)

Själva klädseln som är underst, den går finfint att stryka och sitter fint.
Men det som är klistrat på, det tål ingenting. det lossnar när man flyger
och nånting i bränslet (säkert ricinoljan) får den att släppa. Och när man
stryker den, då drar den ihop sig så man blir galen. Nej jag använder
tunn CA eller rycker bort och ersätter med dekaltejp för bilar. ;-)