handdator

Visa fullständig version : Fiskflyg med Flygkapten Christer J o genland



genland
2008-08-27, 08:50
Lite skakig film sjöflyg då.
2 veka män med hård kärna (Hardcore) ute på
mörka vatten....

Mvh Kent


http://www.viddler.com/explore/genland/videos/1/

wesse
2008-08-27, 09:08
yehhh det kallar jag flygning av en som har koll o Calmaton är nog det vackraste plan som skapats till oss modellflygare:thumbup: Ångermarälven är fin o finare blir den när isen har laggt sig o Tobbe kommer o susar fram på sin fina skoter det är vad jag kallar sällsamt:thumbup:

tack för fin film Genland:thumbup:

Christer J
2008-08-27, 20:03
Yeehh, Calmaton gled fram genom luft och över vatten som en örn med fottörer, den flög faktiskt riktigt bra som sjökärra! Att flyga från genlands flotte var en höjdare. 6 x 2.30 meter tror jag den var med en utombordare där bak, bord och stolar. Ja härkusligen sä flåsit e åk!
Blev lite blåsig så då flyttade vi till ett nytt ställe enkelt och snabbt. Sjöfly blir det mer av för min del, mycket trevligt.

DrHanke
2008-08-27, 20:52
vilken kväll! å eget hangar fartyg hadde ni också :)

Mats J
2008-08-27, 23:01
:bawling:Jag har så långsamt internet nu så jag kan inte kolla på filmen:bawling:

Men jag flög ju med min puddle på ångermanälven då vi var där så jag får leva på minnet:thumbup:

Mvh Mats J

QatHome
2008-08-28, 00:15
Frestar lite grann med bilder från en av våra sjöflygträffar i Piteå.

På bilderna syns Mats Jonssons Twin Puddle, Henrik Ställs Hansa S 5A och Robert Strands Giant Sudokhoi.

Det är högtidsstunder varje gång :thumbup:

mulder
2008-08-28, 03:30
Sorry men nu kan jag inte vara tyst längre, sjöflyg o propeller plan är så nära båt man kan komma, som jag sagt för Props are for boats, finns ju turbin:1headbang: sorry kunde inte låta bli.:1headbang::1headbang::1headbang:

Mats J
2008-08-28, 22:26
Jaha Mulder nu är det ju upp till bevis, Jag vill se dig köra sjöflyg med en jet och kom inte med nå bortförklaringar utan på med pontoner och tänd blåslampan så vi får se jet på vattnet:D

Det skulle vara coolt att se iallafall:)

Mvh Mats J

QatHome
2008-08-28, 22:48
Jo, Mulder borde pröva att bygga ihop en sån här, den skulle vara cool


http://www.youtube.com/watch?v=QowTqmxYZ1Q

mulder
2008-08-29, 01:21
:thumbup:kommentar överflödig:thumbup: :1headbang::1headbang::1headbang:
/Mulder