handdator

Visa fullständig version : Fråga ang. Spektrum AR6200 mottagaren.



hakank
2008-08-28, 09:53
Den består som bekant av två mottagare. Frågan är. Kan man köra den utan slavdelen? (för att lätta upp för inomhusflyg, dvs räckvidd är inget problem)

/Håkan

matbos
2008-08-28, 10:53
Det borde gå för om man läser på spektrums hemsida så säger dom om den lite större mottagaren. AR7000 incorporates two receivers; an internal receiver is located on the main board and the extra part you’re referring to is actually an external receiver. Mounting the external receiver in a slightly different location with its antenna oriented in a different direction greatly improves the RF link in difficult environments.

pgrts
2008-08-28, 11:47
Jag har kört 6200 utan slavmottagaren utan problem - samma som 6100 egentligen.

hakank
2008-08-28, 15:46
OK.

Tack!

/Håkan

Gyld
2008-08-28, 19:07
Ja det är absolut inga problem.

Jag har en modell där jag satt slaven på insidan av huven.
En dag så lossnade huven under en kraftig manöver, och jag gick ner för att landa vilket inte var några som helst problem.

När jag sedan hämtade huven så kunde jag bara konstatera att slaven så fint satt kvar på den, och alltså inte var kvar i flygplanet!

Nu sitter jag och fnular på en lösning där jag kan få huven att sitta kvar bättre framöver. http://gyld.se/gif/314.gif

/Gyld

hakank
2008-08-28, 19:15
Det där med att huvar lossnar verkar ju vara ett ganska stort problem. Min lossnade för andra gången i går. Båda gångerna har Sucken varit extremt nära att krasha. Första gången fastnade den mellan fenan och sidorodret och 2/3 gick av. Flygegenskaperna vart minst sagt "ovanliga". I går så dök den rätt ner mot marken under det att huven lossnade. Hann precis att rädda situationen..Sista gången hade jag dessutom en skruv i bakkant. Original sitter den med 4 magneter. Sucken är Full Kontroll 140cm varianten...Sitter alltså faktiskt att funderar på samma som du. Skicka gärna en blänkare om du kommer på ngt :)

/Håkan