handdator

Visa fullständig version : Någon som har erfarnhet av servot Towerpro MG945?



No4
2008-08-28, 15:14
Är det någon som har erfarenhet av servot Tower Pro MG945?

Tejp
2008-08-28, 17:13
Inga egna erfarenheter... men vad jag har hört så är det ren sk*t och ska inte vara i något som flyger.
Dålig centrering och slår över (åker förbi valt läge för att sedan backa tillbaka)
Till bilar funkar det nog.

bokis
2008-08-28, 17:52
Jonas,det stämmer med det som jag har läst..Vad ska du ha det till?

hakank
2008-08-28, 20:21
De två jag har ägt krachade ett plan..Om man drog fulla utslag fram och tillbaka så "fastnade" servot i första läget och hackade tillbaka i långsam takt. Ungefär ett hack i sekunden. 10 sekunder för fullt utslag åt andra hållet.. Efter krashen satt jag med dom lösa på bordet och testade ganska mycket. I slutändan kom jag väl på att om man gav dom ordentligt med spänning och ström så gick det att undvika hackandet...

/Håkan

No4
2008-08-29, 08:57
Väldigt bra pris. Bra prestanda på pappret. Väldigt olika åsikter på USA forumen. Tänker testa dom i min RC bil. Brukar vara en bra testbänk då servona knäcks fort där.

kenneth67
2008-08-29, 15:55
inte just det servo du frågar om men har "standard" towrpro å dom funkar .... till mina mindre seglare .....

satsa då hellre på SCANNER RC SSV-9764MG som ger skapligt på 6,0 v.. men i en dyrare kärra skulle jag nog satsa på lite mer kvalitets servon än dessa billiga .. och till billiga räknar jag även scanner rc .... hitecs servon är väl det "billigaste" om man vill ha lite kvalite !