handdator

Visa fullständig version : Kyosho Minium



Mario
2008-08-28, 23:58
Hej!

Tänkte ta och köpa mig ett litet elflygplan och fastnade för Kyosho Minium.
Men vad är det som skiljer mellan de olika modellerna Cessna Centurion, Citabria och Flybaby?

Är det bara utseendet eller har de lite olika flygegenskaper också?
Vilket ska man välja?

Tacksam för svar.

///
Mario

LAB
2008-08-29, 05:06
Hej jag har både Cessnan(servot är tyvärr sönderbränt nu) o Citabrian båda flyger kanon Citabran är något större o ska kunna flygas saktare.Jag tycker det är mer en smaksak vad man väljer,men jag såg att ÖMH säljer en ny Minium med skev som verkar intressant.Så en pling till dom o kolla
Lasse

Mario
2008-08-29, 16:10
Tack för svaret LAB

Fler svar önskas, då jag hade tänkt att beställa i helgen.

///
Mario

jocke1963
2008-08-29, 17:21
Vill du ha nå´t som är ännu långsammare, så har http://www.procar.se ParkZone´s "Vapor" hemma, finns dock ej i webshopen.
http://parkzone.com/Products/Default.aspx?ProdID=PKZ3300

"dessa finns i lager (PKZ3300) vi har inte hunnit få upp dessa i webshopen ännu men du kan beställa via mail med adress, mm 1143,20 + moms"

Är riktigt sugen, men köper nog en i Usa istället, dit jag ska i vinter...

LAB
2008-08-29, 18:10
Hej är det den dom testade i alltom hobby?

jocke1963
2008-08-29, 19:06
Hej är det den dom testade i alltom hobby?

Nä, det var Ember, oxå den från ParkZone. Om du kollar länken ovan, ser du att Ember´n är snabb som ett jetplan i jmf med Vapor´n... :)

Edit, Ember-länken oxå, finns filmer på resp sida, bara att jämföra...
http://parkzone.com/Products/Default.aspx?ProdID=PKZ3200

Mario
2008-08-31, 20:34
Inga fler Minium flygare som har någon av dessa tre modeller som kan ge lite tips på vilket man ska välja?

///
Mario

Tommy
2008-08-31, 21:42
Tjena!
Jag har haft cessnan sen de kom ut på marknaden. Den flyger bra och jag har beställd 4-kanals piper cherokee ifrån ÖMH. Dessa plan är kanonbra för inomhusbruk.
//Tommy

Tommy
2008-09-02, 10:07
Minium AD Pipern är försenade!!! typiskt!! Den kommer först i November.
Man blir lite besviken.
//Tommy

jocke1963
2008-09-02, 14:17
Inga fler Minium flygare som har någon av dessa tre modeller som kan ge lite tips på vilket man ska välja?

///
Mario

Noterat att ÖMH och Hudikhobby har Citabrian på extrapris, runt 890:-, medan "vanliga Cessnan" fortf ligger över 1000-ingen....det hjälpte inte så mkt med din fråga dessvärre...:)

DennanHMFK
2008-09-17, 09:30
tjenis.

har själv en Cessna, tokrolig maskin det.
dock verkar något ha hänt med mitt sidoroderservo, den bara snurrar och snurrar när man ska svänga vänster, men inget händer på rodret. :(

har öppnat modellen för att kolla, men ser inget fel med min syn varjefall.
tips på vad det kan vara?

kikade på kyoshos hemsida efter nya servon/enhet, men hittade inget.

jag vill flyga!!!!

fredrik
2008-09-20, 21:05
Jag har haft 2 st minimum cessnor, båda har slutat sina dagar med sönderbrända servon, efter kort tids användning.
Fredrik

jocke1963
2008-11-06, 05:12
Gissar att det kommer fler synpunkter nu, efter Hobbymässan, där det såldes ett stort antal Citabrior till bra pris. Jag köpte 4 stycken :thumbup:, en till mig själv, och 3st till kollegor på jobbet. De såldes för 590:-, detta pga att man kommit fram till att vissa plan i en "batch" hade fått en felaktig propelleraxel, som kan gå av.
Man fick med en ny axel o en instrux hur man byter. Provflög min första gången i söndags, med originalaxeln, gick hur bra som helst.
Tyckte det var lite små roderutslag, så jag har flyttat in stötstängerna till innersta hålen på roderhornen. Kanonkul att flyga, går utmärkt att flyga in sakta mot sig själv o landa i handen... :)

Tror att de andra modellerna måste flygas lite fortare, då de ju har mindre vingyta. Ska se om jag tar lite film när vi flyger här på jobbet nu på fredag kväll.

Edit, se även nya modellen:
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=21883

Boost III
2008-11-09, 07:54
servot för sidorodret går ju väck ovanligt fort !! Den lilla gängstång som flyttar oket fram o bakåt bli gängpaj. (eller i oket?) Kompisare till mig fixade detta på ett märkligt sätt,,droppade superlim på gängstången där skadan var och olja i oket, (eller om det var tvärtom?) sedan satt han och vred axeln fram o tillbaka tills limmer torkat och bildade nya gängor, funkar klockrent. Men jag tror knappas många fixar detta för denna man är otrolig!! Därimot ser man att på cherokeen har dom bytt ut servona till starkare konstruk:thumbup: Jag kommer köpa cherokeen för att komma åt radiostyrningen och motorn. Tänkte droppa i den i Graupners lilla spifire med 30+cm spännv gummimotormod finns ju även mustang och messersmitt 100 spänn och väldigt fina:thumbup:

Ålänning
2008-11-11, 22:19
Jag provade Citabrian ikväll, den var ju skitkul :D

fredde
2008-12-04, 20:58
Någon fler som flyger med Citabrian? Vad tycker ni om den?

Ålänning
2008-12-06, 12:58
Någon fler som flyger med Citabrian? Vad tycker ni om den?
Kyosho Minium Citabria (den har ej skev) är mycket hållbarare än tex den där andra, vem
som nu gjort den (Walkera? GWS?) Mini Cessna (har vart vit o blå de jag sett flyga).

Minium kanske inte är hobby-hobby, utan mer hobby-leksak, om man kan kalla den det.
Men den är rolig flyga med och väldigt enkelt sätt att få in rutin på att kunna flyga mot
sig själv osv. =) ÖMH hade väl rabatt på den nu tror jag.

McRegor
2008-12-06, 23:26
Hej,
Flög min idag igen efter "reparationen" (=ökade axiella spelet i växeln - motorn stannade nämligen helt förra flygningen).
Den fungerar utmärkt att "kajka" omkring med i gympasalen. Ingen konstflygning men avkopplande flygning och man kan utan alltför stor risk låna ut den till intresserade åskådare om man känner för det. Den tål alltså en del misshandel - men man skall nog ändå undvika kollisioner med "normala" inomhuskärror skulle jag tro...
Jag har ökat sidoroderytan på min men fortfarande är den lite seg vid snabba riktningsändringar. Skulle behöva öka utslaget men det känns tveksamt att försöka flytta in stötstången för radiogrejorna ser en aning sköra ut och man vill ju inte sabba t ex servot av den anledningen...
Hälsningar
Roger

fredde
2008-12-07, 18:32
Beställde en citabria o hämtade den på posten i fredags. Låter bra att den är rolig och lätt att flyga med. Då jag inte har flygit annat än x-twin tidigare, så blir det till att sitta en stund med simulatorn innan jag tar mig en provtur. Hur pass hållbart är planet? Jag har en lägda alldeles bredvid huset som jag tänkte provflyga på om det inte blåser för mycket. Går det bra att landa i snön som nu är cirka 2-3 dm? Såg även att mitt plan hade fått en felaktig propelleraxel som man skulle byta själv...men någon sådan hade dom inte skickat med?

McRegor
2008-12-07, 19:25
Hej,
Du måste säkert ha helt vindstilla om det skall fungera utomhus. Den är byggd i frigolit och depron (verkar det som) så den blir säkert avsevärt skörare om det är kallt jämfört med om det är rumstempererat. Men nu är ju kärran så attans lätt så jag tror nog ändå att det kommer att fungera hyfsat - den glider nog bara omkring på snön när du får markkänning.
Du borde fått med en monteringsanvisning samt en ny axel - om inte så kontakta din leverantör. Jag har inte bytt min axel ännu och den risk du löper är tydligen att axeln går av vid proppen och att du måste skaffa ny propp - tydligen är "stumpen" som blir kvar i proppen svår att få ut. Jag har gjort mitt val...anser att risken att man skadar något annat (i onödan vid bytet) antagligen är större än risken att axeln går av...:) Men det är upp till dig.
Hälsningar
Roger
PS: Tror inte du behöver träna värst mycket i SIM - den flyger nästan av sig själv.

fredde
2008-12-08, 20:25
Hej!
Tack så mycket för svar. De är ju en del man undrar över när man är ny i denna hobby. Jag fick inte med någon propelleraxel...så ska ta och höra av mig till leverantören. Kan ju alltid vara bra att ha i reserv.

Måns Lennstrand
2009-01-21, 22:19
Tjena,

Jag tänkte jag skulle reda ut begreppen för er, även fast det var ett tag sedan denna tråd var vid liv.

Följande flygplan finns i Kyoshos Minium-serie:
- Cessna
- Citabria
- Flybaby
- Edge 540, finns i butik från igår
- Piper Cherokee, beräknas komma skiftet februari/mars

Mer utförligare beskrivning kommer här nedan. Generellt kan sägas att alla drivs av en 3,7v 70 mAh LiPo ack som ger dig en flygtid på ca 10-15 minuter beroende på hur aktivt du flyger.

Cessna
3 kanaler - sida, höjd, motor
Vikt: 18 gram
Längd, spännvidd: 325mm, 380mm
Högvingad, v-profil

Citabria
3 kanaler - sida, höjd, motor
Vikt: 22 gram
Längd, spännvidd: 335mm, 420mm
Högvingad, v-profil

Flybaby
3 kanaler - sida, höjd, motor
Vikt: 22 gram
Längd, spännvidd: 335mm, 420mm
Lågvingad, v-profil

Edge 540
3 kanaler - skev, höjd, motor
Vikt: 30 gram
Längd, spännvidd: 335mm, 385mm
Lågvingad

Piper Cub
4 kanaler - sida, skev, höjd, motor
Vikt: 24 gram
Längd, spännvidd: 335mm, 410mm
Lågvingad

Cessna och Flybaby har väldigt lika uppträdande i luften. Citabrian är mer känslig för att CG kommer rätt och går att flyga lite långsammare än de övriga. Edgen är den första med skevroder och även med en annan motor som ger betydligt mer effekt. Piper Cub är den första med 4 kanaler vilket givetvis möjliggör en helt ny typ av skalaenlig flygning.

Alla planen är väldigt lättflugna och förlåtande, vilket innebär att många klubbar låter nybörjare starta sin flygkarriär med dessa. En vanlig feltolkning är att det måste vara helt vindstilla för att kunna flyga - det stämmer inte. Givetvis bör det vara lugnt om du är nybörjare och inte flugit något av dessa plan tidigare, men om du är erfaren ger det mer utmaning att plocka upp planet i några sekundmeter. Hårda vindar är självklart ingen hit, även om det går för den som vill.

Hans Crispin och Thomas Leijon testade de båda nykomlingarna på Bosön i förra veckan, kolla in videon från testet.

YouTube - Kyosho Minium Edge 540 & Minium AD Piper Cherokee 4ch

/Måns

Penguin
2009-03-07, 11:38
Det verkar som om det är ännu fler Miniummodeller på gång, hittade dessa länkar:

http://www.kyosho.com/eng/products/rc/lineup.html?series_index_id=100109&series_group_id=100060&s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&s8=

http://www.kyosho.com/eng/products/rc/lineup.html?series_index_id=100162&series_group_id=100070&s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&s8=

Bilder:

4-kanals Cub
http://www.kyosho.com/common/image.php?id=114552

3-kanals Christen Eagle
http://www.kyosho.com/common/image.php?id=114780

Edit; såg även att Tenergy tydligen har en 130 mah ack som ska passa miniumserien. Inte fel med lite längre flygtid!

Måns Lennstrand
2009-05-13, 12:49
Nu har vi gjort en sammanställning av alla våra modeller i Minium-serien. Du hittar en jämförelse mellan de olika planen och även länkar till reservdelar och OptionParts.

Minium-sajten hittar du på www.kyosho.se/minium (http://www.kyosho.se/minium)
Kolla även in vår blogg på http://blog.kyosho.se eller vår YouTube-kanal www.youtube.com/user/kyoshosweden (http://www.youtube.com/user/kyoshosweden)

jocke1963
2009-05-13, 23:51
Minium-sajten hittar du på www.kyosho.se/minium (http://www.kyosho.se/minium)



VARFÖR gör man Christen Eagle´n utan skevroder....?!! :thumpdown:

No4
2009-05-14, 07:40
Jag provflög Cessnan förra sommaren och gillad den skarpt. Den nya Cherokeen med 4 kanals radio provflög jag nyligen, men tyckte den går lite för fort och är lite för häftig för en helt grön pilot, dock perfekt för en som kan flyga lite grann då den nog tål lite mera vind en Cessnan och Citabrian. Har inte testat Christen Eaglen eller Cubben men ser framemot att får göra det.

Min 12 åriga son köpte en Citabria med felaktig axel i billigt på hobbymässan i höstas. Väl hemma så upptäckte vi att våran axel var rätt. Han har flygit lite GWS kärror tidigare men inte ricktigt nappat på det här med rc flyg. Jag provflög Citabrian och tyckte direkt att den var lite baktung och därmed lite onödigt svårtrimmad. Vi flyttade fram acken genom att flytta karlborrebandet så att acken nu sitter omvänt frammåt och inte nere i urtaget i kroppen. Min son har flygit hela vintern med den och är helfrälst. Jag upptäckte att om man trimmar sida max och drar fullt utslag år samma håll kan servot gå för långt ut i sitt ändläge och fastna där vilket leder till att det nog bränns/överhettas. Vi är lite försiktiga med att trimma sida på sändaren till ändläget. Har limmat på en liten tejpbit som vi sidtrimmar med hjälp av direkt på rodret. Han har även smort motordreven med lite Lithiumfett enl manualen vilket gjorde att den fick lite mer ös.
Igår beställde jag ett gäng ackar från hobby city till den för det formidabla priset av 2 dollar styck. Dom passar direkt i laddaren.

Beställde även en Edge 540 utan sändare (bara planet) från en svensk handlare i går.

Tycker att minium serien är fantastiskt roliga och är bland de bästa för nybörjare som jag sätt inom RC flyget. Det enda minuset är att priset är lite för högt på dom när dom är nya.

Citabrian och Cessnan är nog det bästa alternativat då man ser den för 700 -800 kr ibland nu.

Måns Lennstrand
2009-05-14, 08:32
VARFÖR gör man Christen Eagle´n utan skevroder....?!! :thumpdown:


Ja, det kan man ju fråga sig. Christen Eagle var redan utvecklad och låg för produktion innan 4-kanalsmodellerna lanserades. Om den hade tagits fram nu, hade den säkert fått skevroder också. Jag har på känn att det kommer att lanseras många spännande modeller med 4 kanaler framöver.

Heda
2009-06-02, 12:49
Hur funkar de? Jag beställde precis 10st oxå, tänkte ifall några e dåliga, Ett batt i sverige över disk kostar ju i runda slängar lika. så man kan ju chansa. E det bara ett batt som funkar så e man ju inte back iaf ;)

Jag glider med en citibra nu på stilla sommarkvällar, skoj att glida en 5cm över gräsmattorna utan att ta i. Har craschat MYCKET men allt funkat varje gång. Lte smörj på kugghjulen så blir den tyst ibland bara.

Har du provat din Edge, tänkte köpa en sådan när min citibra gjort sitt, vad tyckte du om den? Större motor va?





Igår beställde jag ett gäng ackar från hobby city till den för det formidabla priset av 2 dollar styck. Dom passar direkt i laddaren.

jocke1963
2009-06-02, 15:06
...Jag beställde precis 10st oxå, tänkte ifall några e dåliga, Ett batt i sverige över disk kostar ju i runda slängar lika. så man kan ju chansa. E det bara ett batt som funkar så e man ju inte back iaf ;)


Känns lite overkill med 9 st reservplan..? :sarcastic:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8864&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_138mAh_1S_10C__(Kyosh o_Minium_Etc)

Heda
2009-06-02, 16:03
Meeen, menade batterierna som du länkade till juh !!! ;);););)



Känns lite overkill med 9 st reservplan..? :sarcastic:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8864&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_138mAh_1S_10C__(Kyosh o_Minium_Etc)

DirtyDan
2009-07-05, 09:10
funderar på om man ska slå te på antingen Cherokke eller Edge 540. Förstnämnda har ju sidoroder vilket edge inte har vilket kan va kul att ha. Läste även om en massa andra fördelar såsom att man kan ladda ett batteri i radion medans man flyger med det andra osv osv.

Det som talar för Edge är att det är en större? motor i den (8mm) gentemot cherokke vilken har en upphottad 6mm motor om jag förstår rätt vilket skulle ge 10% mer kraft än tidigare plan haft. Så jag vill gärna veta om den har vassare motor än Edge eller om den enbart är bättre än sina 6mm konkurrenter..:secruity:

McRegor
2009-07-05, 10:18
Hej,
Vet inte vilken flygvana du har men tänk på att detta är mycket lätta kärror som inte trivs i speciellt mycket blåst - snarare ingen alls om det skall vara kul.
Och större motor är klart att föredra OM du skall flyga utomhus.
Jag har en tidigare variant av dessa Minium-kärror och den funkar bra att svänga runt med inomhus i gympasalen men inte riktigt lika bra utomhus - såvida det inte är helt vindstilla. Det finns bättre lösningar (=större kärror för ungefär samma peng) om du avser att främst flyga utomhus.
Hälsningar
Roger

Kenna
2009-07-05, 11:28
Jag har haft flera Minium Cessnor och tycker de funkar helt ok ute i lite vind tom, har vid ett flertal tillfällen flygit "hang" över taknocken på kåken och då bara behövt minimalt med gas för att hålla dem i luften.

Självklart blåser de bort om de blåser allt för mycket men helt vindstilla behöver det inte vara enligt min uppfattning ivf.

McRegor
2009-07-05, 11:55
Hej,
Vind och vind...
Det beror ju som vanligt på pilotens kunskaper.
Som nybörjarkärra vidstår jag att en så lätt kärra inte fungerar bra när det fläktar lite.
Den erfarne piloten kan flyga det mesta under olika förhållanden så för honom kan det visst fungera hyfsat - även om en 20-30 g kärra alltid är just en 20-30 g kärra och det brukar främst märkas när det fläktar lite.
Är man nybörjare och vill ha hyfsad flygtid utomhus så är det min åsikt att det finns andra kärror som är lämpligare. Men vill man ha en lilleputt som trots allt påminner mera om "riktigt" RC-flyg än t ex X-Twin så är det ett bra val. Men smaken är som bekant som en viss del av kroppen...:)
Hälsningar
Roger

DirtyDan
2009-07-05, 21:02
Jag har hyfsad flygvana. Klarar att flyga trainer med 40motor utan problem samt även snabbare kärror. Tror nog inte att det blir ett problem. Flygningen kommer nog nästan alltid vara utomhus. Men det verkar så gött med ett plan som man inte måste ta med ut till ett flygfält. Man kan ju faktiskt köra den på tomten om man får in finliret. I och med att farsan tänkte köpa en också så man kan köra dogfight:) så tänkte jag att vi borde slå te på den som kan köra mest akrobatiskt med..=)

connyw
2009-07-05, 21:30
Då är det versionen med skevroder ni skall ha

DirtyDan
2009-07-05, 22:05
Båda har skevroder. Men du menar den med bara skev kanske? dvs 540 Edge?

schenkies
2009-08-24, 14:51
Hur långt ska räckviden vara? Jag tycker att min Citabria tappar ganska fort kontakt trots 2.4Ghz. Jag gissar at det är 50 -60 meter.

LAMEandre
2009-08-24, 15:41
min citabria hadde också väldigt dålig räckvidd men min bara karnse 30m

Penguin
2009-08-24, 21:11
Min första Cessna hade även den otroligt dålig räckvidd, typ 30 meter eller så. Edgen som jag flyger idag (med samma sändare men annan mottagare) är betydligt bättre. Verkar vara olika från plan till plan helt enkelt...

schenkies
2009-08-25, 09:58
Går det att förbättra räckviden med placeringen av antenn i planet? Nu sitter den ganska nära stagen till höjdruder som är gjord av kolfiber. Jag ska labba lite...

Måns Lennstrand
2009-08-26, 21:38
Hej alla,

Jag tänkte att det är dags för en uppdatering i frågan igen, dessutom är det 3 nya modeller på ingång.

Jag har ju givetvis flugit alla och om du vill ha en kärra med mer drag som klarar lite snabbare flygning ska du helt klart gå på Edgen, den är i min mening den klart roligaste.

De tre nyheterna, som alla kommer att landa i höst är följande:
Minium AD Piper J-3 Cub (http://www.kyosho.se/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.10752RS&familj=FamMiniium&BildLopNr=01)
Kommer som ReadySet eller ARF
4-kanaler
Gul färg som förebilden
Högvingad och fantastiskt lättflugen. Film från testflygningen av provexet kommer på Youtube inom kort.

Minium AD Extra 330 SC
Kommer som PiP (Plug-In-Play, om du har en 4-kanals Minium AD-radio redan) eller Comboset (allt finns med i kartongen, du står för slutmonteringen)
4-kanaler
Profilmodell utvecklad av Donuts Models
Vi väntar in provexet i veckan, men den ska klara Torque-Rolls och liknande manövrar

Minium Super Decathlon
Kommer som ReadySet eller ARF
3-kanaler, gas, skev, höjd
Väldigt lik Citabria, högvingad med lite annorlunda vingprofil som gör den lite kvickare.

Minium AD Caliber 120 Type S (http://www.kyosho.se/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.20103RS&familj=FamCalMic&BildLopNr=01)
Tredje generationen av vår lilla helikopter. Nu har Kyosho ändrat på en rad detaljer för att få den att flyga bättre än sina föregångare. Efter att ha flugit provexet vi fick i början på veckan, måste jag säga att nu flyger den riktigt bra. Kommer finnas i butik inom några veckor.

Minium AD betyder att det är 4 kanaler och Minium 3 kanaler.

Filmer av testflygningar kommer att finnas på vår Youtube-sida så fort det går.

/Måns

Alexander.C
2009-09-14, 10:17
är riktigt sugen på den lilla cubben, ser rent ut sagt skithäftig ut:) men tycker att det det är bra att det finns så många minium att välja på:thumbup:

MVH Alex

KyoshoSweden
2009-09-28, 14:55
Kom till Bosön den 16 oktober (18-24 som vanligt antar jag), då introduceras de tre nya:
- Minium AD Extra 330SC (http://www.kyosho.se/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.10771CS&familj=FamMiniium&BildLopNr=01)
- Minium AD Piper J-3 Cub (http://www.kyosho.se/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.10752RS&familj=FamMiniium&BildLopNr=01)
- Minium Super Decathlon (http://www.kyosho.se/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.10656RSB&familj=FamMiniium&BildLopNr=01,)

Alla kommer att finnas till försäljning och vi kommer att finnas på plats för att visa upp hela flottan och hjälpa till med frågor.

jocke1963
2009-09-29, 02:16
Kom till Bosön den 16 oktober (18-24 som vanligt antar jag).......

Tyvärr är ju inte RCFF-medlemmar välkomna på dessa träffar....såvida man inte har medlemskap i båda förbunden.... :(

KyoshoSweden
2009-09-29, 06:41
Tyvärr är ju inte RCFF-medlemmar välkomna på dessa träffar....såvida man inte har medlemskap i båda förbunden.... :(

Ja, jag har ingen aning, jag har bara varit där en gång och då var jag välkommen trots att jag inte var medlem någonstans. Jag flög iofs inte något då, kanske kan ha bidragit...

Eneby1
2009-09-29, 09:30
Tyvärr är ju inte RCFF-medlemmar välkomna på dessa träffar....såvida man inte har medlemskap i båda förbunden.... :(
Jag är medlem i smff, men hur ska jag bevisa det, borde man inte ha fått ett medlemskort? Sorry för o.t

marell01
2013-05-28, 16:00
Tapatalk via mobil!

God Windows Windows Vista Phone

jocke1963
2013-05-28, 16:25
Tapatalk via mobil!

God Windows Windows Vista Phone

?

marell01
2013-05-28, 19:44
Va fan, måste fick-postat??? Mycket märkligt :confused:

Tapatalk via mobil!

connyw
2013-07-15, 20:19
Vet någon var det finns att köpa en 4ch högvingad minium ???? Eller har dom lagt ner tillverkningen av dessa ??
Något tips på ett liknande plan i så fall :)

The Flyer
2013-07-15, 21:27
Vet någon var det finns att köpa en 4ch högvingad minium ???? Eller har dom lagt ner tillverkningen av dessa ??
Något tips på ett liknande plan i så fall :)

-Ja http://www.stevewebb.co.uk/ har det mesta du kan tänka dig. Blir varken tull eller moms då UK också är med i EU.