handdator

Visa fullständig version : Futaba 10C Heli eller flyg?



Ålänning
2008-08-29, 23:23
Vad är det för skillnad egentligen på heli och flyg-varianterna på sändaren Futaba 10C?

Dawson
2008-08-30, 06:13
Jahaja, nuy ska de uppgraderas här ser jag ;)

kribe
2008-08-30, 07:53
Jag har en Futaba 10C. I denna finns 3 olika program: Acro, Heli och Segel.
Här finns den engelska handboken:
http://2.4gigahertz.com/downloads/downloads.html

Snickarjävel´n
2008-08-30, 08:21
Vad är det för skillnad egentligen på heli och flyg-varianterna på sändaren Futaba 10C?


Skillnaden är att i flygvarianten har du raster på gas spaken från början , det har du inte på heli varianten. Du kan dock ställa det hur du vill på båda.

Ålänning
2008-08-30, 10:56
Dawson: Nix! =) Jag har redan en radio som räcker långt.

kribe: Jo, men köpte du Heli eller Flyg-sändarn... dom säljs ju skilt. =) Se nedan...

JonnyE: Va? Är det allt? På min Sanwa är det en skruv och en plastbit som man kan välja.
Hur kan just denna 10C vara så speciell att dom måste säljas som heli / flyg pga endast
detta? Är det ingen annan skillnad?

kribe
2008-08-30, 13:01
Jovisst det finns 2 versioner... 35 MHz och 2,4 GHz. Kan inte finna på nätet att det är skilda versioner för flyg och heli. Däremot är det skilda versioner för StickMode 1 eller 2 dvs om du skall ha trottel till höger eller vänster.

Ålänning
2008-08-30, 13:16
Jovisst det finns 2 versioner... 35 MHz och 2,4 GHz. Kan inte finna på nätet att det är skilda versioner för flyg och heli. Däremot är det skilda versioner för StickMode 1 eller 2 dvs om du skall ha trottel till höger eller vänster.

Man kan välja bland 35MHz och 2.4GHz.
Man kan välja bland Mode 1 och Mode 2.
Man kan välja bland Heli och Flyg. <--- Här uppstår mina frågor!

Bara att välja innan du beställer från tex TowerHobbies ( www.towerhobbies.com )
som nu förstås inte funkar... gah! Men sändaren hittades här i Sverige och den
beställs snart om det verkar va nåt... =) Aircpro tex säljer flygradion 10C 2.4GHz Mode2.

Krille
2008-08-30, 13:50
Den enda skillnaden jag kan hitta är att heli verisonen har större mottagar ack. Men har mailat futaba å frågat om skillnaden. Får se om jag får nått svar.

Ålänning
2008-08-30, 20:49
Den enda skillnaden jag kan hitta är att heli verisonen har större mottagar ack. Men har mailat futaba å frågat om skillnaden. Får se om jag får nått svar.
:D Du är en klippa! Väntar ivrigt på svar. Det är inte så många som säljer sändaren
med nånting med alls. Dom är oftast tomma utan ackar, servon osv.