handdator

Visa fullständig version : Stora & Små Flyg i Hultsfred



wesse
2008-09-07, 16:47
En mycket trevlig dag den blev helt enkelt sällsam:thumbup:

http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/257/

LAB
2008-09-07, 18:05
En härlig blandning av modellflyg,en riktig Spitt o gubbar som tjatar.
Lasse

gimbo
2008-09-07, 18:15
Tackar!
Det var en härlig rulle med lite blandade storlekar. Och vilket dundrandes ljud i Spitfire:n :)

wesse
2008-09-07, 18:54
är det ingen som tycker lite synd om Torgny:icon_pai:

T.S
2008-09-07, 20:39
är det ingen som tycker lite synd om Torgny:icon_pai:
Nä, det tycker ja ingen ska heller ja får skylla mig själv när ja inte har koll om motorn går som den ska..:banghead:
Däremot tycker ja vi ska tacka P Pålsson som gjorde oss den äran trots det ledsamma vädret.:thumbup: Snyggt fluget Per nu har vi lite o träna på till nästa gång vi ses..
Även Du Wesse tycker ja ska ha en eloge som ställde upp med husvagn o simulator för dom som ville..:1wav: Det var nog din förtjänst att det blev några applåder, sen vet ja inte om det var flygningen som roade dem eller någon annan....
// Torgny

Sigun
2008-09-07, 21:24
De var ju skoj att se en spitfire live med :), men tycker han borde satt på en mindre propeller med högre stigning så att han skulle få upp farten på den där kärran lite mer :).

Sen var de ju trevligt att få se Per och Torgny flyga knivegg. Men vart var wesse med kameran när funtanan flög ?. Synd på landstället men som de såg ut så går de nog lätt att fixa :)

/Martin

mulder
2008-09-07, 22:22
Tackar för denna rullen men jag skulle vilja sett Wesse flyga också. /Mulder

Mats J
2008-09-08, 00:16
Vad trevligt ni hade det trots vädret. Snygga flygningar av er alla och lite synd är det nog om Torgny som inte lyckades totalkrasha sin tråkigaste maskin:)

Mvh Mats J

wesse
2008-09-08, 06:17
Vad trevligt ni hade det trots vädret. Snygga flygningar av er alla och lite synd är det nog om Torgny som inte lyckades totalkrasha sin tråkigaste maskin:)

Mvh Mats J

Poor Torgny han crashade inte tillräckligt den går ju laga :thumpdown:förbaskat oxå:)yehh Torgny är en real Hard man without Japaleno:fans:


p.s jag flyger så sällan att ingen kamera i världen kan fånga opp dessa små vingliga turer:vroam:

Per P
2008-09-08, 15:03
Ja ni killar, TACK återigen för en mycket trevlig dag som visade sig innehålla mycket mer flyg än jag vågade tro när jag åkte hemifrån i regnvädret på morgonen!
Det var ju en riktigt lyckad dag, och jag tror att modellflygandet höll kvar mycket av folket som var på väg hem i början, de gick ju o tittatde på när vi flög istället för o åka hem, o sen blev det ju fint väder:thumbup:
Vi får ta någon gång o åka upp till Klavins med en bukett blommor, då blir han nog glad:willy_nilly:

Jag kommer gärna upp o flyger hos er igen!

MVH//Per Pålsson

Diesel
2008-09-08, 16:53
Tack för en bra film Wesse. Där fick kanske visa experter koll på hur mycket pulver är det under huven på en spitt.
Och Fy f..n vad den hade pulver under huven. Flög som en ESM spitt med minst 2 OS 200 med pump...... NOT !
Men som med en 91 - 120 motor.
Och ni som är experter och vill påstå att den inte tappade höjd när den rollade då får ni skaffa cocabotten med höjdmätare.

Per P
2008-09-08, 18:55
Packo, du har aldrig funderat på o bli murare? Du är ju en liten jäkel på o lägga grunden..... :icon_lol:

kenneth67
2008-09-08, 21:13
trevlig liten filmsnutt wesse ! ...

samt så vill jag lägga till efter att beskådat flertalet nu ... filmer av både spitfire å focke wulfe fullskala plan så kan jag bara konstatera att fullskalan flyger som en skade skjuten kråka jämfört med "väl" motoriserade modeller ..

jag föstår inte varför ... (är själv en) det skall skickas i motor nog att lyfta modeller dubbelt så stora !...

ursäkta tråd kapningen :)

LAB
2008-09-08, 21:40
Om spittarna inte flög bättre kunde dom haft grönmålade Cubar istället!Herregud det är ju uppvisning med gamla rariteter jag tror inte att dom kör fullt ös med dom,man skulle nog inte hinna se så mycket ändå.TÄNKER fortfarande ha min 200a i Me109an!Hepp
Lasse

Palleman
2008-09-10, 20:15
Om spittarna inte flög bättre kunde dom haft grönmålade Cubar istället!Herregud det är ju uppvisning med gamla rariteter jag tror inte att dom kör fullt ös med dom,man skulle nog inte hinna se så mycket ändå.TÄNKER fortfarande ha min 200a i Me109an!Hepp
Lasse

Det hade nog mycket väl kunnat funka lika bra att kriga med grönmålade CUB'ar... men warbirdsen... spit, messern, mussen m.fl. är ju fasen så mkt vackrare *hihi* :P

martina
2008-09-10, 20:58
Härlig film speciellt med SPITTEN.
Kan jag spara filmen på MIN DATOR????

MARTINA

wesse
2008-09-10, 21:01
Härlig film speciellt med SPITTEN.
Kan jag spara filmen på MIN DATOR????

MARTINA


hej Martina! vet ej hur man gör detta men tror att någon svarar på detta snart.....:)

Nyroth
2008-09-10, 22:13
hej Martina! vet ej hur man gör detta men tror att någon svarar på detta snart.....:)
Lägg av smörsnacket Wesse, HAN heter MARTIN med ett A...

/ 00

wesse
2008-09-10, 22:21
Lägg av smörsnacket Wesse, HAN heter MARTIN med ett A...

/ 00

opps o jag som trodde det va en vacker dam:banghead:

QatHome
2008-09-11, 11:32
Härlig film speciellt med SPITTEN.
Kan jag spara filmen på MIN DATOR????

MARTINA
Du kan pröva använda denna sida (http://www.downloader9.com/)

bokis
2008-09-11, 15:25
Härlig film! :lollypop: Tackar!