handdator

Visa fullständig version : Börjar bli trött...



Thomas
2008-09-13, 20:52
Ja, inte JAG alltså, men datorn!
Eller e det nåt annat som spökar???
Börjar bli väldigt seegt att öppna sidorna här på forumet... nån annan som har samma I-landsproblem??
:banghead: :angry:

DrHanke
2008-09-13, 21:01
hmmm... :pcguru::secruity:

Behövde några nya smilies tillsvaret... :) Så nu finns 10nya smilies...

Vad gäller seghet så har ja inte märkt nått, har Telia ADSL 8mbit. Vad går segt? När började det?

Vad ja kommer på så kan det vara så att den lilla fixen vi la in så sidorna laddar "mjukare", dvs de tonar emellan kan upplevas som segare? Vi kan ju ta bort dem å se om du funkar bättre?

Thomas
2008-09-13, 21:07
Vet inte om det är det som är problemet... det tar bara sån tiid att ladda en ny sida! Att det blir en mjuk övergång gör inget, men snabbare sidväxling hade varit önskvärt... kan ta upp till 10 sek här! Och tid e ju en bristvara, eller hur?
Jag har oxå ADSL 8 Mbit, förvisso Glocalnet, men det ska ju inte inverka menligt.

DrHanke
2008-09-13, 21:13
ok provade att ta bort tonigen, tryck ctrl+F5 om du har internet explorer för att ladda om sidan å se om det vart nån skillnad?

Thomas
2008-09-13, 23:19
Joo'rå, liite bättre bidde det...
Thanx!

pje
2008-09-13, 23:23
Upplevde samma sak som Thomas tidigare, men nu är det samma fart som tidigare

/Jörgen

wesse
2008-09-14, 07:28
blev lite ledsen när sidorna växlar så fort hinner ju inte fundera något medans det byter...

skulle vilja ha en smilies som storgråter utöver det vanliga han ska va jätte jätte ledsen

sm3xrq
2008-09-14, 08:55
jag ahr lite problem med sidan ja me. funkar hur bra som hällst men sedan helt plötsligt börjag firefox ta upp 99% a cpuns verksamher och allting går HJÄTTE segt. ända tills jag stänger rcff fliken . då funkar allting som det ska igen.

Sigun
2008-09-14, 09:44
Dags att gå in under "vertyg" och välja "Rensa ut känsliga data" dvs städa bort temporära internet filer och cookies. Därefter ska du se att de funkar som vanligt igen.

/Martin