handdator

Visa fullständig version : Att dela med sig! (Promark)



Ultra Bandit
2008-09-14, 17:05
Grabbar!
Jag fick klagomål på att jag bara hugger på allt och alla.
Vederbörande tyckte att jag i stället kunde dela med mig lite av den erfarenhet jag har från allt jag lärt mig under alla dessa år.
OK! Kenneth 67!
Jag måste bara fråga var du nykter när du skrev inlägget.:man_in_love:
Du namngav mig med LC????

Skit samma polaren!
Här har du något som jag kanske kan bidra med!

Pro Mark gnuggisar kanon grejer för oss som vill detaljera våra modeller med luckor, plåtskarvar, nitar.

Med dom här gnuggisarna får du lite liv i modellen.

Det här är gnuggisar som tål det mesta för oss med El skit och Turbin!
Flyger du modeller med Bensin/Metanol/Nitro måste du skyddslacka dekoren.

Ps. Jag dekorerar alla mina modeller med Promark gnuggisar.



Hälsningar
Lasse Palm

Sigun
2008-09-14, 17:07
Kanon Lasse.. har du någon länk till vedebörande firma som säljer dessa "gnuggisar" brr..börjar nästa tänka på 80-talet och alla luktgnuggisar som fanns då :)

/Martin

sm3xrq
2008-09-14, 17:11
http://www.pro-mark.com/ kanske ?

Ultra Bandit
2008-09-14, 17:50
Sigun!
Du kan beställa direkt från www.pro-mark.com (http://www.pro-mark.com) eller så kan du köpa dekalerna från
www.LP-agentur.se (http://www.LP-agentur.se) som har det mesta i lager.

Hälsningar
Lasse :bandit:Palm

kenneth67
2008-09-14, 18:19
sorry för det .... det kanske inte var nått direkt lyft att bli kallad vid det namnet !?? så jag ber om ursäkt för mina fel ;)

Ultra Bandit
2008-09-14, 18:31
Kenneth 67!
Det är lungt!
Jag förstod piken!

Jag ska försöka bjuda mer på mig själv.:thumbup:

Hälsningar
Lasse :bandit:Palm

jeppe
2008-09-17, 22:33
Hallå

Det borde väl funka depron oxå va?

Ultra Bandit
2008-09-18, 04:58
Hallå

Det borde väl funka depron oxå va?

Vet inte!

Ska prova när jag får möjlighet.


Lasse P

mrblueshooter
2008-09-18, 06:53
Lasse!
Jag gillar din Bandit.. riktigt sjysst:)
Jag har haft mycket med livet.. så jag har vart väldigt osynlig på meetings.. men det blir skärpning nästa år.. Om jag inte hittar något fint begagnat så blir det en Boomerang Elan nästa sässong... Kangaroon var ingen hit att hålla på med på gräsfält.. i alla fall inte med en 8½ kilos turbin.. skulle vart minst 12 i så fall...
Jag ska jobba på mina anti känslor för SMFF till dess också så jag kan gå med där igen med.. *skrattar*

Ultra Bandit
2008-09-27, 06:56
Lasse!
Jag gillar din Bandit.. riktigt sjysst:)
Jag har haft mycket med livet.. så jag har vart väldigt osynlig på meetings.. men det blir skärpning nästa år.. Om jag inte hittar något fint begagnat så blir det en Boomerang Elan nästa sässong... Kangaroon var ingen hit att hålla på med på gräsfält.. i alla fall inte med en 8½ kilos turbin.. skulle vart minst 12 i så fall...
Jag ska jobba på mina anti känslor för SMFF till dess också så jag kan gå med där igen med.. *skrattar*

Patrik!
Jag ser redan fram mot nästa säsong!:thumbup:
Hoppas du har möjlighet att komma till dom flesta Jet meetings som kommer att arrangeras nästa år.

P.s. Det planeras för flera träffar 2009 där vi även kommer att bjuda in Skala props!:icon_pidu:

Hälsningar
Lasse :bandit:Palm

Ultra Bandit
2008-09-27, 08:27
Hej!
Här kommer bilder på min Angel som är dekorerad med Promark gnuggisar.

Lasse :bandit:Palm

Ultra Bandit
2008-09-27, 08:57
Fler bilder!
MFT Tiger Moth, Bvm Ultra Bandit, Bvm King Cat


Lasse :bandit:Palm

ivve
2008-09-27, 09:34
Tjena gamla hängbjörk!! Kanske jag oxså skulle bidra med några tips efter mina 55 år i modellflygets värd.
Apropå nitar Lasse. Jag använder mig av Cascos vitlimsnitar, finns att köpa på plast flaska hos närmaste bygghandel eller direkt från mig. Kostar nästan gratis. En halv liter räcker säkert i 15 år ! Är man lite händig så kan man få till ca. 40 st i minuten eller mer ! Funkar toppen på Foamis Se resultat på bifogade foto.


Din GAMLA polare....

Ultra Bandit
2008-09-27, 09:44
Tjena gamla hängbjörk!! Kanske jag oxså skulle bidra med några tips efter mina 55 år i modellflygets värd.
Apropå nitar Lasse. Jag använder mig av Cascos vitlimsnitar, finns att köpa på plast flaska hos närmaste bygghandel eller direkt från mig. Kostar nästan gratis. En halv liter räcker säkert i 15 år ! Är man lite händig så kan man få till ca. 40 st i minuten eller mer ! Funkar toppen på Foamis Se resultat på bifogade foto.


Din GAMLA polare....

Ive din gamla Get!!
Jag tycker dina utstående Casco nitar ser ut som nitar på ett pansar skepp från början av 1900 talet:sarcastic:
Skämt å sido!!
Det ser bra ut polarn!
Tror dock inte det ser så bra ut på en ARF modell?

bilderna nedan är på några Bvm modeller som har Promark nitar

Get kompisen!

Lasse Palm

ivve
2008-09-27, 13:48
Ive din gamla Get!!
Jag tycker dina utstående Casco nitar ser ut som nitar på ett pansar skepp från början av 1900 talet:sarcastic:
Skämt å sido!!
Det ser bra ut polarn!
Tror dock inte det ser så bra ut på en ARF modell?

bilderna nedan är på några Bvm modeller som har Promark nitar

Get kompisen!

Lasse Palm

SIMPELT ! Alldeles för enkelt. Va fan ska man göra det enkelt för sig när man kan krångla till det ?

Ultra Bandit
2008-10-11, 08:02
T-Rex 450 med Pro-mark nitar, panellinjer samt luckor.
Det tog totalt två timmar att få till det!

Lasse :bandit: Palm

Magoozi
2008-10-11, 08:34
Förhöjer verkligen!

jobex
2008-10-13, 19:10
Du verkar ha för mycket tid över Lasse, synd att du inte satte Alla nitarna på L39, nu måste jag ju avsluta med en massa timmars jobb.......:-))

Mvh Johan B

DrHanke
2008-10-13, 19:54
Du verkar ha för mycket tid över Lasse, synd att du inte satte Alla nitarna på L39, nu måste jag ju avsluta med en massa timmars jobb.......:-))

Mvh Johan B


Hmm... bilder vi vill också se! :thumbup:

Ultra Bandit
2008-10-13, 21:13
Du verkar ha för mycket tid över Lasse, synd att du inte satte Alla nitarna på L39, nu måste jag ju avsluta med en massa timmars jobb.......:-))

Mvh Johan B

Johan, hur går det ?
Har du börjat jobba på modellen, eller gör du som Niklas väntar tills det är två veckor kvar till Laxå vår meeting.

Lasse P

jobex
2008-10-14, 21:34
Jobbat och jobbat, njae, har provisoriskt monterat ihop den, drömt lite och sen gjort en "byggställning" åt den, men inget bygge på allvar ännu. Lovade fixa 2 rum i huset som tack för att hon fick välja modell, eller hur var det nu.....:-))

Ett annat problem är plats, den andra kartongen har inte hittat hem till sin ägare ännu, så lite trångt är det...........:-))

Mvh Johan

jobex
2008-10-14, 21:54
2 Bilder iaf

Mvh Johan B

Ultra Bandit
2008-11-14, 21:45
Har nu provat Pro-mark nitar, panellinjer samt luckor på depron fungerar över förväntan!:)


Lasse P

jocke1963
2008-11-14, 22:26
Har nu provat Pro-mark nitar, panellinjer samt luckor på depron fungerar över förväntan!:)
Lasse P

Hur funkar det, är det som tejp ? Bara att kleta dit ?
Ser riktigt snyggt ut !! :thumbup:

Ultra Bandit
2008-11-14, 22:44
Hur funkar det, är det som tejp ? Bara att kleta dit ?
Ser riktigt snyggt ut !! :thumbup:

Nitar och luckor,panel linjer ligger på A-4 ark.
Det är bara att skära ut nitar,luckor,linjer och gnugga fast dom på depronet.
(viktigt)!! Rengör depronet med rödsprit.
Pennan (burntool) är till för att gnugga fast nitar,linjer,luckor

Ring!
Så kan jag förklara hur du ska göra! 070-4649610

Hälsningar
Lasse Palm

Ålänning
2008-11-15, 21:41
Hey, var har du fått tag på dom där klisternitarna?

Ultra Bandit
2008-11-16, 07:30
Hey, var har du fått tag på dom där klisternitarna?
Hej!
Nitar,luckor,panellinjer finns hos LP-agentur.se (allt finns på lager)
Du kan även beställa direkt från Promark.

Hälsningar
Lasse Palm

Ålänning
2008-11-16, 10:14
Hej!
Nitar,luckor,panellinjer finns hos LP-agentur.se (allt finns på lager)
Du kan även beställa direkt från Promark.
Tackar! Skulle sitta perfekt på min Cessna 182. =)