handdator

Visa fullständig version : Snyggaste bogseraren?



Zekee
2008-09-23, 13:49
Vad är detta?:

Zekee
2008-09-23, 13:53
Motorn är en metanolare vid namn Tartan 77. En 2cyl rackare som birddog har haft liggandes ett par år. Vi monterade den idag och lyckades få igång den. Den snurra på riktigt fint! :D Spännvidden är lite omkring 250cm .Återstående av projektet kommer att bli att montera servon (vi tar det vi har liggandes) Sen få upp aset i luften! :) Sen om det flyger är det en bonus!

Nyroth
2008-09-23, 14:44
Jisses!,
Ni har lyckats kombinera skönheten o odjuret!!

Tartan motorer är vackra och italienska, ordet temperamentsfull brukar kunna passa in :)

Den där maskinen skulle med rätt ljussättning kunna ha huvudrollen i en Spielberg film Buuhhaaa, rysningar!!

Kul projekt,

Nyroth

Zekee
2008-09-24, 01:10
Haha! Huvudet på spiken Nyroth... :D

Den är fan inte snygg i någon vinkel! Birddog vill göra motorkåpa av 10 liters hink... Undrar om det blir snyggare så? :P Om/när den går i backen, kommer det att förmodligen asgarvas! En bonus blir väl om vi lyckas ta med en seglare i fallet!

To be continued...

*fick en liten rapport av Birddog ikväll att nu har sidorodret blivit kopplat med servot*

Nyroth
2008-09-24, 08:39
Jag skulle vilja rekommendera en god vän till mig som pilot i denna skapelse,
Achmed the Terrorist.
YouTube - Jeff Dunham - Achmed the Dead Terrorist

Zekee
2008-09-24, 11:01
Eller varför inte:

YouTube - Jeff Dunham and Bubba J

Ludde
2008-09-28, 22:10
Det var mycket lovat å mycket sagt,, men icke då.. mmm ingen premiär alls.. Puuh..

lite vind.. baahh storm.. i byarna vare säkert bara hård vind!!! nää bättring banne mig!