handdator

Visa fullständig version : man ska nog ALLTID kolla



kenneth67
2008-09-23, 16:51
jaha så det kan gå ... köpte mig ju en tt75 fyrtaktare .. fin motor .. och den gick ju skapligt ett par tankar .. eller ja den gick som den skulle !! men var lite klen i min extra ... iaf så plötsligt så började den jäklas å det grövsta med mig ..! efter kanske 4 tankar ca .. vägrade gå .. jaja den åkte ur och blev liggandes i hobby rummet.. men idag så gav jag mig fasen på att den skulle gå ordentligt .. nötte på å nålade åt alla håll blåste ur i nålar mm ..
så eftersom maffian sa att har du kollat ventil spelet?? nja inte efter 4-5 tankar .. men ... lyfte iaf på locket .. å jodå spel va det .. massor !!!
båda lås muttranra hadde lossnat så det var så mycket spel det kunde bli !! justerade detta å vipps !! går som en klocka ..igen ! så där lärde jag mig ngt att man SKA kolla även på en ny motor ...:secruity:

Ålänning
2008-09-24, 16:26
Kan bara hålla med. Ventilspelet gjorde stor skillnad. Det verkar röra på sig eller slitas. Men
när man hade ställt ventilspelet efter några tankar så gick den finfint igen. Min SY-80. =)

Uppgiven
2008-09-24, 19:06
Tjaa där ser man! TT bibehåller sin låga kvalitet, med muttrar som inte är åtdragna från fabrik. Frågan är om TT har halkat efter kina-kopiorna sc,asp,sy etc........

kenneth67
2008-09-24, 19:14
Tjaa där ser man! TT bibehåller sin låga kvalitet, med muttrar som inte är åtdragna från fabrik. Frågan är om TT har halkat efter kina-kopiorna sc,asp,sy etc........
nja DÄR HAR DU FEL!! inte nått fel på kvaliten motorn öppnades på plats av handlaren och en tätning togs bort i ett lager för att bättre på smörjningen av kammen då dom har sama sunk som saito me kapslat lager som bromsar oljan till kammen därav så blev nog inte det ordentligt draget vid hop monteringen ..
tt 4 taktarna håller en avsevärt högre kvalitet än exempelvis asp .. inget ventil pys här inte ... din egen erfarenhet av TT fyrtakt ??
sedan så skall man ju efter någon timmes körning kontrollera spelet av vad jag läst i div manualer på fyrtakt ..