handdator

Visa fullständig version : Håll ut snart kommer den



wesse
2008-09-27, 18:07
http://www.youtube.com/watch?v=FSxFZbhSVvg

LAB
2008-09-27, 19:07
Nu svamlar du Wesse det finns inget positivt med vintern.Det är kallt,mörkt,halt på vägarna,snö som ska skottas,man hinner inte flyga på eftermiddagarna,dyra elräkningar,allmänt jävligt mm mm:thumpdown:
Lasse

JerryD
2008-09-27, 19:14
Det enda positiva med vintern är att det är närmare till våren!:thumbup:

T.S
2008-09-27, 19:19
Jaha ,ytterligare en samling djupa tankar från dig..Det känns som om de är klokare än vanligt...Tänka att få krypa in o pyssla med sina modeller o bli insnöad det är härligt det...Du har så rätt min vän kunde sen internett lägga av också vore ju lyckan total. Tänk en klar vinternatt med ny snö o fullmåne det är allt bra vackert...då blir helt plötsligt dom där långa ljumma "ljusa"sommar kvällarna på fältet rätt trista o tråkiga....

Men allra bäst är det att få gå upp innan jobbet o röja snö,men när ja sitter där i traktorn går mina tankar till dig som sliter med snö vallen som kommunen lagt upp o hur du svär på pellets säckarna o skulle ja glömma det så ringer du o talar om det 10 gånger..Men det är ju ingen brådska för det är ju så mysigt o mat o allt har du ju redan ,du har som sagt "full koll"så inte behöver du åka nån stanns du kan lugnt gå in igen o pyssla med dina modeller igen...
Skulle ändå pelletsen ta slut så har du ju hela källaren full med isolering du täljer i ,påhittig o klarsynt som du är så snor du nog i hopp nått..
//Torgny

LAB
2008-09-27, 19:37
Det enda positiva med vintern är att det är närmare till våren!:thumbup:

Ok det kan vara bra!
Lasse

Mr J
2008-09-27, 19:46
Bläh! Minusgrader skall förvaras i frysen där dom passar bäst, och inte ute i naturen där dom bara ställer till oreda... :fear:

Mats J
2008-09-28, 23:22
Åhh snart är det vinter, jag längtar också Wesse:)

Mvh Mats J som flugit GWS beaver i -26 och njöt av det:man_in_love:

lassebetong
2008-09-29, 06:53
Ja se det snöar, ja..............
Ja gu va gött å få dra på sig långbomare igen :)
När solen knappast orkar upp över horisonten.
Hoppas vi får mycket snö i år, kanske gör dig gott att skotta snö i vinter LAB.
Själv hoppas jag på blank och fin is att glida fram över.

/lasse

Tobbe O
2008-09-29, 21:35
Här är det -2 nu:(

kenneth67
2008-09-29, 21:44
har fått en försmak idag .. nja inte snö men det var vitt det som störtade ner .. dvs hagel och stora sådana i mängd ..
vintern är en underbar tid !! om det nu blir vinter vill säga .. det ska va kallt å snö men det brukar det vara här .. där jag finns befinner vi oss 300 meter över havet .. och ållebergs hang 330 meter över havet .. så vi brukar få smaka på det vita guldet samt ordentlig kyla .. till skillnad från många andra här i syd/väst svedala !!


men jag ser fram emot årets företags resa .. som verkar bära av till ålö front loaders i bergsjö--- och där har vi blivit lovade att det skall åkas en hel del skoter mm .. ..


snö å kyla är inget som hindrar flygandet .. däremot gör det flygandet mera njutbart :)

EPG
2008-10-02, 16:28
Fick för mig att det var Hobbexkatalogen han snackade om först.

Tobbe O
2008-10-04, 08:03
Nu snöar det :(

wesse
2008-10-04, 08:49
Nu snöar det :(


tänk att världens lycka kan vara så orättvist fördelat :banghead::banghead:



wesse som inte gillar att Tobbe får snö

DanneG
2008-10-05, 01:58
Jepp, vinterdäcken åkte på då det snöade 1,5dm idag

Krille
2008-10-06, 12:15
Här är det sol å 15 grader varmt eller liknande. SKÖNT :D

pilotkalle
2008-10-06, 13:34
Här är det sol å 15 grader varmt eller liknande. SKÖNT :D

Bor du oxå i Skåne :D?

wesse
2008-10-30, 12:57
ja nu är min lycka total än en gång ohhh så underbart livet kan va:thumbup: vet att Torgny (tomten i skogen) njuter lika mycket som mig just nu:thumbup:

http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/291/

DanneG
2008-10-30, 13:39
Förstår precis wesse!
Här snöade det så det är vitt igår, har väl 1-2cm iaf :D UNDERBART

M.B
2008-10-30, 13:42
Här i Stockholm är det inte lika bra väder :banghead: Här regnar det bara eller så blåser det :(.

kenneth67
2008-10-30, 15:40
ahh vintern ... härligt härligt .. knaster under dojan dignande träd kronor... ett flyg plan som puttrer runt i skyn .. vad mer kan man begära !! snön å kylan är en ruskigt dålig ursäkt att inte flyga och njuta av livet !! nja vi bor ju i "kalla" norden så då blir det ju vinter .. har hellre snö å kallt än de så kallad sommrarna vi har här .. men piss värme å regn ..
å LAB höga elräkningar !! hmm en "äkta" nord bo eldar med ved !! den värmer många gånger mer dessutom ;)

AM
2008-10-30, 16:02
...annars kan man ju spänna för hästen för en romantisk slädfärd...

http://www.youtube.com/watch?v=mf-H3WxCyjU

Mvh
Ove

mulder
2008-10-30, 17:43
Romantik, nej sådant har jag lagt av med, behöver honan romantik så skickar jag henne till Wesse, sådant får han syssla med medas vi andra har roligt och flyger.
Whats it/Mulder

Taurus
2008-10-30, 22:52
Ingen snö i Kalmar än, måste lite längre in i landet så finns det... Dock så blåste det så mycket så dom ringde från jobbet och ville jag skulle jobba extra. Så nu har jag stått 4 timmar vid Ölandsbron och stängt av den för all trafik utom personbilar. Vi ska tydligen stänga av den om det blåser mer än 27 m/s och över 35 m/s får inte heller personbilar passera. Härligt det är med höst och vinter... Får hoppas vädergudarna är på bättre humör så man kan ta en sväng med älghunden i skogen istället.

Over and out from Kalmar

Tobbe O
2008-11-01, 08:10
Undra om det är vinter här nu, burrrr -14 här nu så jag tror att Yaken får vila i dag :)

Sigun
2008-11-01, 10:35
-7,2 i småland denna natt ... brrr

flygaren_93
2008-11-09, 23:20
Jag har redan börjat längta till sommaren då man solen är uppe till 23/dygnet runt och det aldrig blir kallt. Efter att jag åkt 2tim och 15 min på moppen för att åka hem från en kompis landställe. När jag kom hem var det under 0 grader och man fryser så man skakar och andå har alla vinterkläder på sig längtar man till sommmaren.

Det ändå man får trösta sig med är att gå och slipa balsadam och göra klart alla modeller in för sommaren så man ska kunna flyga... Fler galna projekt är på gång. Det är dags att instalera lampor på planen så man kan flyga efter 15:30

Mats J
2008-11-10, 07:50
Här har det regnat i tre dagar nu så snart kan jag nog sjöflyga igen:(
Jag vill ha snö och kallt, Jag vill sätta skidor på planet och rita spår i snön. Hmm ja får nog försöka mig på en snödans snart

Mvh Mats J

matbos
2008-11-10, 09:42
Snö och is ser jag nog av inomhus :(. Våga vägra vinter :argh:

EmmY
2008-11-10, 13:13
YouTube - Håll ut snart är den här...yehhh (http://www.youtube.com/watch?v=FSxFZbhSVvg)

då får vi väl hoppas att vi får snö i skåne med då och inte bara från dig och upp i landet .. vi får ju inte glömma lilla skåneland :secruity:

wesse
2008-11-10, 16:42
ja det blir mörkare o kallare o vi måste krypa längre o längre in i våra hobbyrum...se möjligheterna o vidga dina vyer :):)
YouTube - Vidga vyerna
när jag vill vidga mina vyer ännu mer ska jag starta en sån här i mitt sovrum..
YouTube - Valveless pulsejet with afterburning augmentor

matbos
2008-11-10, 17:15
När jag nu senare i kväll ska bege mig till ishallen med den stoooora sonen M.s.a.f inte den lilla elaka :motz: M.B så ska jag försöka se glädjen att titta på all is och snö. Det är inte alla som för se det i kväll. Du har rätt Wesse den gåvan får bara jag :ciao:.

M.B
2008-11-10, 17:21
När jag nu senare i kväll ska bege mig till ishallen med den stoooora sonen M.s.a.f inte den lilla elaka :motz: M.B så ska jag försöka se glädjen att titta på all is och snö. Det är inte alla som för se det i kväll. Du har rätt Wesse den gåvan får bara jag :ciao:.

och han är ju mycket snällare en mig ??

Mats J
2008-11-11, 08:42
:rofl: Wesse åker och handlar semlor:vroam:

YouTube - Lockwood Pulsejet Shopping Trolley

Ja ett gott skratt är bra meducin då ryggen bråkar:thumbup:

Mvh Mats J

matbos
2008-11-13, 14:39
Vad häftig :1headbang: en sådan borde man införskaffa, Eller ge till frun i jul klapp. Så blir det ju lättare att handla :sarcastic: