handdator

Visa fullständig version : Spray färg till depron/cellplast



Krille
2008-09-28, 17:39
Vart får man tag i färg till depron/cellplast. Ni som vill veta vad det är till så kan ni läsa min UAV byggtråd.

Jag vet att man kan köpa depron färg hos hobby handlare men det hinns inte. Måste få tag i färg på biltema, clas i sjön eller en vanlig färg affär. hart för mig jag läst någon stans att biltema skall ha nån färg som funkar på depron någon som har något tips?

jeppe
2008-09-28, 17:49
Jag har använt Biltemas hobbysprayfärg. Funkar bra om lägger på tunna lager åt gången.

McRegor
2008-09-28, 22:25
Hej,
Lite varning för Biltema-färgen. Jag talade med nån hos vår lokala Biltema-affär och det verkade som det inte var samma färg i alla burkar - alltså olika leverantörer och t o m olika blandningar. Sen ä ju frågan om han visste detta eller bara hört rykten...
Plastic Padding har en sprayfärg som jag testat på depron och cellplast (GWS Tiger Moth) och med tunna skikt så fungerade det. Dock rätt tungt, tyvärr...
Men en vanlig vattenbaserad färg (inte lösningsmedelbaserad) borde vara säkrast.
Hälsningar
Roger

jocke1963
2008-09-28, 22:57
Biltemas vattenbaserade i små "provburkar" funkar utmärkt, dock begränsat utbud av kulörer...
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=20566

jeppe
2008-09-29, 06:37
Alla burkar jag har från Biltema (5st) fungerar, dock skulle det inte förvåna mig alls om det som Roger hörde är sant. Biltemas kvalitetsrykte är väl inte det bästa. (Även om deras kardborreband är absolut bäst!)

Med andra ord, prova på en lös bit först!