handdator

Visa fullständig version : Var kan man flyga på asfalt?



Micke Å
2008-09-29, 13:26
Jag bor i Åkersberga, norr om Stockholm och undrar var man kan flyga då man skaffar sig en Jet? Vet inte hur bra det är med gräs för en F-16 1/8 med förmodligen en JetCat P-80? Vår gräsbana är troligen för kort ialla fall i klubben.
Vet någon om det finns asfalt inom några mil? Eller blir det Jet Meetings för att få flyga på asfalt? Krävs det medlemskap för någon bana så söker jag gärna det med då det blir aktuellt.


/Micke

DrHanke
2008-09-29, 14:38
I sthlm området är det tunnt med asfaltsbanor, Tullinge, Sigtuna är de ja vet om hur det är med barkarby vet ja inte, sist norrtälje men hurvida man får flyga på stora banan är jag inte helt insatt i. Se om kanske inte Lasse P kan svara som är mer insatt i ämnet.

Vad gäller grässtart med en F-16 så skulle jag nog säga att du är tvingad till asfalt om du vill hålla ställen hela.

info@hawkturbine.com
2008-09-29, 18:24
Hej Micke
Här är lite platser som vi flyger Jet på.
Tullinge, Sigtuna, Tierp, Gävle, Karlskoga och Laxå.

Med vänlig hälsning
Anders Wikman

Micke Å
2008-09-29, 23:01
OK Tack, Hur är det med Barkaby och Norrtälje?
Används dessa banor mest vid Meetinges?

ivve
2008-10-15, 09:30
Skulle ha svarat för länge sedan.

Men bättre sent än alldrig. Som medlem i Roslagens flygklubb så får du tillgång både till asfalt o gräsbana på Mellingeholm flygplats i Norrtälje.
Barkarby är det såvitt jag vet färdigfluget med jet.

Välkommen till Norrtälje
Roslagens Pärla

Ultra Bandit
2008-10-15, 13:34
Jag bor i Åkersberga, norr om Stockholm och undrar var man kan flyga då man skaffar sig en Jet? Vet inte hur bra det är med gräs för en F-16 1/8 med förmodligen en JetCat P-80? Vår gräsbana är troligen för kort ialla fall i klubben.
Vet någon om det finns asfalt inom några mil? Eller blir det Jet Meetings för att få flyga på asfalt? Krävs det medlemskap för någon bana så söker jag gärna det med då det blir aktuellt.


/Micke



Sorry!
Det här inlägget har jag missat!

Jet flyg på Barkarby, kan vi glömma tills vidare.(tror jag!!)

Norrtälje har ett bra fält. (Läs Ivves inlägg)

Tullinge modellflygklubb har ett kanon fält för oss som flyger Jet i Stockholm.

Är själv med i Tullinge modellflygklubb,men för dig kanske det blir i längsta laget?

P.s. Har man tillgång till ett bra fält kan det vara värt att åka några mil. :thumbup::thumbup:

Det finns planer för både Skala/Jet träffar på fältet 2009
Klubben måste bara komma överens med kommunen om diverse små saker!:icon_pidu:

Lasse :bandit:Palm

Tullinge
bilder från 2008-10-15

Micke Å
2008-10-16, 22:00
Tack så jätte mycket för svaren! Perfekt. Norrtälje ligger bra 5 mil bort och Tullinge är inte för långt bort det heller. Klart man kan åka en bit för att få flyga på ett bra ställe.
/Micke