handdator

Visa fullständig version : Service



Stig H.
2008-09-30, 08:52
Har vi någon som ägnar sig åt reparationer och service av modellmotorer på uppdragsbasis i landet ?

Stig H.

bokis
2008-09-30, 13:13
Vad är det du vill ha fixat?
kanske vi kan hjälpa dig?

Stig H.
2008-09-30, 14:47
Har en Webra 2,5cc som nästan ny gick i backen någon gång i början av 1960-talet. Den gick sedan inte att dra runt - förmodligen kröktes en vevstake eller något ditåt. Nu tänkte jag försöka få liv i den igen med hjälp av delar från en likadan oldtimer-motor som jag har.
Själv har jag för dålig praktisk erfarenhet av motormekande för att våga mej på t.ex. att skruva av cylinderfodret och få loss kolv m.m.

Stig H.

Nexus
2008-09-30, 15:43
Har en Webra 2,5cc som nästan ny gick i backen någon gång i början av 1960-talet. Den gick sedan inte att dra runt - förmodligen kröktes en vevstake eller något ditåt. Nu tänkte jag försöka få liv i den igen med hjälp av delar från en likadan oldtimer-motor som jag har.
Själv har jag för dålig praktisk erfarenhet av motormekande för att våga mej på t.ex. att skruva av cylinderfodret och få loss kolv m.m.

Stig H.

aha du hade en Webra okej så att jag hade själv webra och hade jag själv att plocka delar massor av Webra och renover har jag gjorde det enkelt men för 1960 modellår är den du menar ??

Jag vet inte ser hur är den

Jag har webra som är ganska ny

MVH Steve

:D :D :D

bokis
2008-09-30, 16:08
Är tveksam om det är någon som gör detta mot betalning s.a.s men det finns definitivt kunniga människor lite var stan i Sverige på detta område..
När du skriver att du har en annan motor o ta delar ifrån,är den identisk?
Misstänker att t.e.x Jaka har skruvat med dessa motorer så kanske han kan hjälpa dig..

Stig H.
2008-09-30, 21:48
Säkert finns det runt om skickligt hobbyfolk med motorkunskaper efter både trimningar och reparationer av egna materialet. Kanske ingen med firmaskylt på dörren - så det gäller att fråga i ett forum som detta. Ska höra mej för här i Karlstad också. Experter kan ju finnas på närmare håll än man anar ibland.

Webrorna ? Jo, det är ganska fräsiga kullagrade 2,5 cc Mach 1 med bakförgasare. Helt utan någon form av ljuddämpare förståss, som det skulle vara på 60-talet.

M v h
Stig

McRegor
2008-09-30, 22:16
..Webra Mach 1...de ni...:1headbang:
Finns en sån även i mina samlingar.
Men skam till sägandes så var det inte rätt motor för en flygintresserad 12-åring - på den tid det begav sig - början av 60-talet alltså. Men kul att ha den kvar liksom bl a en Komet-rova tillverkad här i Västerås..:)
Som Stig nämner så är fodret gängat i vevhuset men med en aning milt våld så borde det väl gå att få ur...
Hälsningar
Roger