handdator

Visa fullständig version : Örn ?



jocke1963
2008-10-10, 13:31
Såg att flera på det andra forumet beställt (fraktfritt!), byggt o flugit såna här:
http://shop.eflypower.com/shop/views.asp?hw_id=1460

YouTube - EPP RC EAGLE-1

Någon här som testat den ?
Kunde vara kul att jaga duvor o skator med...:)

Stig H.
2008-10-12, 19:09
Jovisst kan den pippin vara kul att se i luften några gånger - men vi ska nog gå in för att låta våra fjäderprydda vänner vara ifred så mycket som möjligt. Har själv formationsflugit med en riktig örn en gång och fått mej en liten tankeställare om vem som har störst rätt till luftrummet.

Fast har man problem med fåglar som förstör ens trädgårdsodlingar eller så kan det säkert vara väldigt effektivt att ta en RC-hök-runda då och då....

Stig

Zekee
2008-10-14, 22:12
Beställde en örn häromdagen så vi får väl se vad det är när den ramlar in! :D Ska visst flyga riktigt bra...

Zkeeter
2008-10-14, 22:28
Så gjorde jag med....
Var mer ute efter en söndagsflygare som min setup från E-startern passar i..
Efter att jag beställt min pippi så visade det sig att det är en "clone" som jag har köpt.
Får se om det blir en byggtråd av det hela.... Kan vara intresant att veta hur kopian funkar, styvt 400:- är bra pris enligt mig....

jocke1963
2008-11-28, 13:24
Beställde en örn häromdagen....


Så gjorde jag med....

Så, hur har det gått, har Ni hunnit bygga klart/provflyga ?
Såg att de var slutsålda nu, men finns på Ebay, dock mkt dyrare... :(

jocke1963
2009-01-15, 17:58
Bump !
Har Ni hunnit bygga klart era örnar ?
Om inte, ingen som vill sälja sin till mig..? :icon_lol:

Zkeeter
2009-01-15, 19:08
Visst har jag byggt och flygit den!
Rogivande och väcker komentarer gör den varje gång man flyger med den, korp paret på fältet blev minst sagt konfunderad första gången dom kom ilag med den. Rädda var dom då inte
Enligt min mening en perfekt söndagsflygare om det inte blåser för mycket, ska bli kul att få prova den i termik till sommaren. Får flygtid på ca 30 min med en 1800 ack så ta med brassestolen för att slippa nackbesvär
Ska till att uppgradera med folding propp, fastskruvad vinge och en separat batterilucka framför huvudet, och så ska den förhoppningsvis slippa vara kritvit till sommaren om jag får tag på någon målningskunnig.
Den som sälj på E-bay tror jag är originalet därav priset.