handdator

Visa fullständig version : Blue Angel 60 stl



Skyraider
2008-10-14, 20:06
Hej!
Finns det någon som har kvar ritningen på den gamla Blue Angel 60 konstflygningskärran, jag tror att det var en M Kato konstruktion, jag är intresserad av att kopiera eller köpa ritningen om det finns någon till salu.

Mvh Kjell-Åke Jönsson
Mfk Viking

bem
2009-08-10, 17:01
Hej,

Gammalt inlägg, men kanske nån har nytta av svaret:

Det går att beställa ritning (kopia MK Blue Angel 60 ritningen), cellplastvinge+stabbe och huv från Carolina Aircraft:

carolinaaircraft@earthlink.net (carolinaaircraft@earthlink.net)
plans are $20 shipped rolled in a mailing tube
cores are $55 plus $10 shipping
plans plus the cores are $75

Han säljer även huven som en annan kille tillverkar, tror det var ca $10-15 för huven.

Edit: Kollade med Carolina Aircraft och ritning+cellplastwinge+stabbe+huv+frakt till Sverige kostar US $180 (tillkommer eventuell tull om man åker på det).

http://www.rcuniverse.com/forum/m_4039073/tm.htm

Byggtråd:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_3973867/tm.htm

Video på Blue Angel i byggtråden:

YouTube - MK Blue Angel

Finns även en Blue Angel med glasfiberkropp och klädda cellplastvingar att köpa från Wega-Sunshine i Tyskland:

http://shop.wega-sunshine.com/index.php?sid=a69729bab0710f29cadf064604c9f7ce&cl=alist&cnid=c45147dee729311ef5b5c3003946c48f


/Bo

Lada008
2009-08-24, 05:15
Har carolina aircraft någon hemsida
När jag goolade på dom så kom jag till någon firma som sålde stora flygplan
Eller är det samma firma ?
//

bem
2009-08-29, 13:32
Hej,

Nej, de har ingen hemsida. Killen som gör bl a Blue Angel "short kit" som det kallas heter:

Dan Hines
Carolina Custom Aircraft
Rougemont, NC
USA

Jag dunka in $180 på hans Paypal konto/e-postadress (maila carolinaaircraft@earthlink.net (carolinaaircraft@earthlink.net) så får ni reda på Paypal kontot) för ett tag sen så vi får se när Blue Angel short kit dyker upp hos mig. Skriver en rad här när jag får hem det så får ni reda på om det var värt pengarna.

/Bo

Peppe
2009-11-19, 19:42
Hej Kjell-åke!

Jag har ingen ritning till en Blue Angel 60, men väl en helt orörd kato Blue Angel 40 byggsats liggandes, kan det vara nått av intresse?

pm:a mig om intresse finns,
mvh//Peppe

Skyraider
2009-11-25, 22:19
Hej Peppe!

Klart jag är intresserad, vad blir prislappen på denna maskin?

MVH
Kjell-Åke

bem
2009-12-02, 01:55
Kjell-Åke,

Jag köpte byggsatsen av Peppe. Den kosta 500 kr. Om du är intresserad av ritning på MK Blue Angel 40 har jag den nu. För att kunna bygga vingen måste jag malla av spryglarna i så fall då dessa inte finns med på ritningen utom rotsprygeln, flak med stansade spryglar finns med i byggsatsen.

Jag har nu äntligen även MK Blue Angel 60 Short kit på ingående, den ligger hos tullen i Malmö just nu så det är när som helst jag har den hemma inkl ritning. Samma sak där, ritning kan jag kopiera och malla av spryglarna - rot och spets spryglarna om önskemål finns, dock har jag cellplast vingar+stabbe i short kit:en men det går ju bygga sprygelvinge och stabbe som ritningen visar om man vill.

/Bo