handdator

Visa fullständig version : Fox Cub



jobex
2008-10-20, 00:12
Hej

Tänkte bara visa några bilder på en lite annorlunda tränings/sportmodell som nu fått några flygningar. Många har trackat mig för hur ful denna modell är, men jag gillar det fulsnygga utseendet ändå och tanken med det hela var ju att lite lättare kunna flyga på gräsfält hemmavid.....:-))

Premiären var ju i regn i Laxå och inte helt lyckad med motorstopp, idag regnade det inte, utan blåste som satan istället. Flygsugen som jag var kunde jag inte låta bli att flyga ändå, 3 flygningar blev det, så nu känns det bra.

Bilderna har Tobbe i Emmaboda tagit

Mvh Johan B

Ultra Bandit
2008-10-20, 00:37
Johan!
Den är inte vacker!

Lasse P

Strömquist
2008-10-20, 02:39
Tycker att noshjulet ser lite snett ut där på sista bilden, men det kanske är en synvilla.

Jakob
2008-10-20, 06:02
Hej!

Kul att den kommit i luften! Gillar också det fulsnygga utseendet.Lycka till!

jobex
2008-10-20, 07:36
Du är bara avundsjuk Lasse, kolla på bilderna igen, så ser du de graciösa linjerna, från den spetsiga nosen, via den flata bottnen till den sexigt uppsvängda stjärten..........erkänn du vill ha en själv.....:-))

Jo noshjulet är mycket riktigt lite krokigt, vet inte vad kineserna stoppat för material i den pinnen, den är styv som en piprensare, kommer att bytas. Även lagren i huvudhjulen kommer att bytas, ser ut som en stenkross just nu.

Mvh Johan B

DrHanke
2008-10-20, 11:19
Vad har du för turbin i den?

wesse
2008-10-20, 11:24
skönt att det finns jetflygare som har fötterna på jorden:) jag gillar din kärra till tusen o jag har ju full koll utan att vara full..yehhhh:thumbup:

jobex
2008-10-20, 11:36
Det sitter en Jetcat P60 i den, har faktiskt inte vägt modellen, men prestandan räckte till. Den gick dessutom mycket fortare än jag räknat med, men när klaffen fälls ut så var det dock som att köra in i en vägg, bromsade ordentligt och tog ned farten till "behaglig" landningsfart, men kinahjullagren sket sig ändå, ett per landning ungefär, så nu efter 4 flygningar får jag byta alla 4.

Wesse - en del har trott att jag var full när jag beställde den, men det var jag absolut inte. Nästa gång vi är hos släkten i Hultsfred, så kanske jag tar med den och gästar ert fält.

Mvh Johan B