handdator

Visa fullständig version : GWS Tiger Moth med skevroder?



maho
2008-10-23, 20:02
Är det någon som monterat skevroder på den "lilla" GWS Mothen och i så fall med vilket resultat?

maho
2008-10-25, 14:28
Har nu forskat vidare bl a på "rcgroups.com" och det verkar inte vara någon vidare bra idé bl a p g a vingprofilen och v-formen.
Synd, eftersom jag, och jag tror många andra inomhusflygare, så småningom tröttnar på Mothen och söker en något "vassare" andramodell före steget till mer eller mindre avancerade depronmodeller.
Förslag på andramodeller?

/En försiktig "gubbe"

Mr J
2008-10-25, 15:36
GWS har ju en "3d Tiger Moth", den är avsedd för skev från början, det kanske vore något för dig?
Här är en hyfsat ingående test: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=296721

maho
2008-10-26, 18:09
Tack för länktips Mr J! Intressant och nyttig info spec som jag funderat på 400-Mothen som utomhusmaskin. Tror dock att den är lite stor som inomhusmaskin så jag får fortsätta leta...

Stig H.
2008-10-26, 20:58
Klart intressant fråga - har själv varit inne på att sätta skevroder på min Tiger ända till dess att ett vingbrott satte punkt...
Egentligen är vingarna på den lilla GWS-Mothen för smala för att den ska flyga optimalt sägs det. Men den flyger ändå väldigt bra. Genom att bygga ut vingkordan (bredda vingen) med skevroder skulle man kunna nå två förbättringar. Att skära ut skevroder från befintlig vinge tror jag är enklare men ett sämre alternativ.

Stig