handdator

Visa fullständig version : Energi



Diesel
2008-11-06, 21:43
:stupido2: Vi människor är lite av en motor. Vi måste ha nåt i magen för att få energi att röra oss etc etc precis som en motor. Utan soppa står den stilla.
Och jag kom fram till att energiförhållande till en viss sorts mat är rent DÖDANDE!
KNÄKEBRÖD ÄR DÖDLIGT !!! det går åt mer energin för att tugga skitet än vad det innehåller !
Så !......... :vroam:Håll dig väck från knäckebröd om du inte vill dö!:sarcastic::icon_butt:

Per P
2008-11-07, 00:22
Ok..:stupido2: Och vad har du lyckats åstadkomma för att komma fram till detta?:lollypop:

hocky
2008-11-07, 00:25
Asgarv !!!
Du e ju för go du !!!
Men vi som gillar knäckebröd då ? går vi en säker död tillmötes om vi fortsätter käka det ?
Dom borde kanske sätta på varningstext på paketen precis som på cigg o snus !!

Diesel
2008-11-07, 23:56
Ok..:stupido2: Och vad har du lyckats åstadkomma för att komma fram till detta?:lollypop:

Jo... Om mina käkar behöver 0.5 Kw för att tugga en paket knäckebröd , så utvinner min kropp 0.6 Kw av denna påse men !. Det går åt lite energi för att svälja och för att magen skall hinna förvandla denna sörja till baj.... På forskar språk "avföring" .
Så den totala energiförbrukningen är högre än innehållet av det man stoppar i sig.
Motorn alltså överhettas och styrelektroniken tar allvarliga skador som i detta fall. :vroam:

Per P
2008-11-08, 17:33
Och det hjälper inte med kylarvätska för att hålla motorns temp nere på någorlunda normal nivå??

Men glöm inte att "man blir vad man äter"....... så är du inte ute efter att bli en hård och lättknäckt typ så kan det ju också vara bra o hålla sig borta från knäckebröd!:sarcastic:

Palleman
2008-11-12, 21:04
Etanol innehåller 5,9 kWh/liter... alltså en 7'a brännvin innehåller 5,9x0,4x0,7= 1,652 kWh..

Och det är ju flytande livsmedel som inte behöver tuggas... Alltså kan man bunkra upp med nästan 1,7kWh bara genom att vända upp ock ner på en flaska och sikta rätt i truten...

Men då detklart så slår ju styrsystemet bakut pga ohanterbara mängder överskottsenergi... :sarcastic::sarcastic::sarcastic: Ungefär som en härdsmälta i en reaktor typ... :stupido2: