handdator

Visa fullständig version : Otur i oturen.



pilotkalle
2008-11-08, 16:27
Här kraschar en kille 25.000usd pga en annans dåliga landning, det gör ont i både ben och plånbok.

http://skyburners.wordpress.com/2008/10/18/a-10-disaster-monster-rc-airshow/

Per P
2008-11-08, 18:29
Nä fy f-n så surt! Stackare... hoppas han vart kompenserad på nåt sätt..... det där var ju inget han kunde rå för!

gimbo
2008-11-08, 23:58
Dang...!
Det där var surt!!!

Sigun
2008-11-09, 00:02
Finns många galna get piloter ute på fälten här är en till YouTube - RC Jet takeoff and a faceplant som ni säkert redan sett ett par gånger.

/Martin

Sigun
2008-11-09, 00:07
Här är en till som är riktigt galen men han verkar ha mer koll än Wesse

YouTube - RC Jet - Full 3D LAVI Fighter, Turbine Powered. Crazy!

Johan77
2008-11-09, 08:39
Nä fy f-n så surt! Stackare... hoppas han vart kompenserad på nåt sätt..... det där var ju inget han kunde rå för!

Alltså, jag är ju ny på det här. Men en dålig landning kan även dom bästa råka ut för. Sen att det blev så olyckligt resultat att en annan kärra går i backen, tillhör inte det lite av riskerna man ger sig in i? Man kan väl inte skylla på killen som landade taskigt?

Mvh Johan

LAB
2008-11-09, 09:28
Här är en till som är riktigt galen men han verkar ha mer koll än Wesse

YouTube - RC Jet - Full 3D LAVI Fighter, Turbine Powered. Crazy! (http://www.youtube.com/watch?v=766N1mAe0og)

Nu blev tom Jag imponerad:thumbup:den killen har full koll:thumbup::thumbup:
Lasse

matbos
2008-11-09, 16:21
Här är en till som är riktigt galen men han verkar ha mer koll än Wesse

YouTube - RC Jet - Full 3D LAVI Fighter, Turbine Powered. Crazy! (http://www.youtube.com/watch?v=766N1mAe0og)
Det är nog detta Wesse ligger och drömer om när han inte bygger på sin Cub eller provar ny coola manövrer med sina depron flak. :sarcastic:

Nyroth
2008-11-09, 17:05
Alltså, jag är ju ny på det här. Men en dålig landning kan även dom bästa råka ut för. Sen att det blev så olyckligt resultat att en annan kärra går i backen, tillhör inte det lite av riskerna man ger sig in i? Man kan väl inte skylla på killen som landade taskigt?

Mvh Johan

Helt korrekt Johan,

Finns inga garantier att våra maskiner någonsin kommer ner hela när dom flygs, att sådana här saker kan hända får man leva med.

Tycker verkligen det är underhållande att se hur den fullvuxna A10 piloten går omkring och tjurar och sparkar som en missnöjd 4 åring i sandlådan.

Jag har full förståelse för att han blir lack, det hade nog vem som blivit, men man får finna sig även i en sådan situation. Som nämndes i filmklippet, hans ''spotter'' gjorde inget vidare jobb, och enligt AMA regler så är det just för sådana här situationer dom skall finnas där.

Surt sa räven, men bygg inte dyrare eller med mer tid investerat i man har råd att förlora.

/ Nyroth

Stig H.
2008-11-09, 20:09
Antar att man är rätt välbärgad om man är beredd flyga en modell värd uppåt 200 000 ihop med andra. Men då blir det väl med tiden också intressant att höja ribban såpass när det gäller teknik och utförande på sitt plan.
Men som tur är går det ju inte i första hand efter prislappen för hur kul man har. Min erfarenhet säger att man kan uppleva väldigt stor lycka också med ett RC-plan för bara några hundralappar.

Stig