handdator

Visa fullständig version : Sommaren -08 med MFK Skvadern



Zkeeter
2008-11-20, 11:46
Jag blev ombedd att klippa ihop en film till årsmötet, och den blev så pass bra att jag delar med mig till er alla.
Den får spegla min syn på det här med modellflyg med allt vad det innebär av gemenskap,flygning, byggande, osv.osv
Allt det här går att sammanfatta med två ord.
Larvigt kul!:1wav:
Så ett STORT TACK! till ALLA i MFK Skvadern Sundsvall och ni alla i cyberspace för att ni har gjort mitt första år som modellflygare till vad det blev.. Underbart!:thumbup:
Håll till godo.

http://www.viddler.com/explore/Zkeeter66/videos/17/
(http://www.viddler.com/explore/Zkeeter66/videos/17/)

Snickarjävel´n
2008-11-20, 12:15
Ser ut som om ni har haft väldigt kul och bra tur med vädret.

Skoj och se film om hur ni andra har det om sommaren...

Pekkala
2008-11-20, 12:48
:1wav:

McRegor
2008-11-20, 16:30
Hej,
Kul för en "Skvader i förskingringen" att se en del kända ansikten.
Tror att det var välbetänkt att sätta upp skyddet framför "ljugarbänkarna" - tycks behövas om det blir många "start med looping"-försök..:) Hälsade på i somras men då var vädergudarna inte riktigt med så det blev mest kaffe och skitsnack på altanen. Men det är inte fy skam det heller.
Hälsningar
Roger

bokis
2008-11-20, 18:45
Härlig film! Gillar det där som for omkring på gräsmattan,stilig taxning!Gick höjdrodret åt fel håll? :D

LAB
2008-11-20, 19:09
Najs film:thumbup:

Mats J
2008-11-20, 19:38
Ahh vilken härlig film:)
En får gratulera zkeeter till att ha förstått hur kul man kan ha med ett modellplan och ett gäng kompisar:1wav:.

Mvh Mats J

Zkeeter
2008-11-20, 22:47
Tack för era glada tillrop om filmen!
Det gör att jag troligen gör något mer av dom flertal timmar flyg som jag har på band och kanske vågar lägga ut det oxå...:icon_redface:
>Bokis<
Om det var taxningen under avdelningen"det går inte så bra" du menade så var det jag under mitt första försök ensam med min lotterivinst från Skvaderträffen! 3-kanalare med 27 radio och allt...
Om det var den andra högvingade så är det en kärra som har sett sina bättre dagar... Behöver justeras, men hon flyger!
>Mc Gregor<
Jag kanske ska hälsa på dig nästa gång jag besöker V-ås! Frugan är därifrån nämligen! Kanske blir redan till jul då ungarna vill fira jul hos mormor...:vroam:
Om inte så är du välkommen upp till sommaren.
Har för övrigt fått mycket hjälp av din sida på nätet.

Är inte lite konstigt det här med modellflyg...
Jag som "bara" var intresserad av att flyga och inte bygga har nu 5 fungerande flygetyg + 1 skrotat efter en sommar. Bygger en depronis åt en i klubben, skrev precis ut en -08 pizza som ska byggas innan den 14 dec, har ett eget plan delvis på papper som ska vara klart innan sommaren. och är lite sugen på att försöka bygga depronplan efter 3D-ritning....
Kommer att riva ur klädkammaren för att slippa sitta i köket och bygga.....
Jag som bara ville flyga...............:1dontknow:

Är nästa steg en get i min fyra på 90kvm?:scared:

jocke1963
2008-11-20, 23:10
....
Är inte lite konstigt det här med modellflyg...
Jag som "bara" var intresserad av att flyga och inte bygga har nu 5 fungerande flygetyg + 1 skrotat efter en sommar.

Känner igen det där... :)
Jag köpte min första kärra för snart ett år sen, hittade väl ungefär samtidigt detta eminenta forum, förundrades över varför alla hade så många plan..."det räcker ju med ETT plan, man kan ju bara flyga ett i taget..", tänkte jag..
Nu har jag typ 15-17 stycken, provflög min senaste kärra häromdan, ritningar på div depronkärror väntar på att byggas....det är en drooog, kan man få avgiftning nå´nstans...??!! :thumbup:

Snickarjävel´n
2008-11-21, 04:45
det är en drooog, kan man få avgiftning nå´nstans...??!! :thumbup:


Näää , som tur är :icon_pai::lollypop:

McRegor
2008-11-21, 05:14
Hej Zkeeter,
Du är så välkommen om du är i stan och hälsar på.
Dock kommer vi att vara hos mina barns farmor i Sundsvall en del av Julhelgen men hör gärna av dig om du är här nere så kanske vi kan hitta på nåt kul..:)
Och givetvis kommer jag att hälsa på er nästa sommar - det är ett "måste" när jag är uppe på besök !
Hälsningar
Roger

Per P
2008-11-21, 10:50
Kul film!

wesse
2008-11-21, 13:27
Yehhh nice to be you Zkeeter:thumbup: ja det är en giftig hobby som inte har någon ände detta...finns bara en sak som får mig att tänka på annat:blush:

matbos
2008-11-21, 15:08
Man kan gissa vad. En sådan kanske :girl_wink: eller din nuvarande avatar :sarcastic:Hare bra W.

kenneth67
2008-11-21, 19:47
tänker du på semlor wesse !?:sarcastic::sarcastic::icon_pai:
verkar varit en trevlig sommar ... tyvärr så segar viddler som f*n hos mig .. så nöjjet att se hela filmen förtas ..

mds
2008-11-21, 22:49
Trevlig film och BRA musik:)

Tobbe O
2008-11-22, 08:19
Nice uppvisning Frej :thumbup:

POD
2008-11-23, 17:56
Mycket trevlig film, känns som det var länge sen det var
varmt och skönt ute. Längtar till sommaren då allt är grönt
istället för det vita kalla som täcker marken här utanför.