handdator

Visa fullständig version : vilken motor bensin???



magnuswrang
2008-11-23, 14:49
Hej!

Har funderat vilken motor jag sak köpa till mitt nya plan KMP JU87 Stuka 2m vinge...

CRRC Pro GF26i 26CC V3.5 eller

ROTO 25 V + ROTO - Standard dämpare

Hoppas många trevliga svar från er är ny på bensin motorer har hållit på med el 5år...

(Bokis brukar ha vettiga svar eller Wesse.....)

Mvh Magnus

jaka
2008-11-23, 16:27
Hej!
Är inte stukan gjord för lite mindre glödare som ex 20cc fyrtaktare???
Kan tänka mig att om kärran väger runt 5kg så blir det en raket med 25cc bensinare.

Boost III
2008-11-23, 16:32
Hej!

Har funderat vilken motor jag sak köpa till mitt nya plan KMP JU87 Stuka 2m vinge...

CRRC Pro GF26i 26CC V3.5 eller

ROTO 25 V + ROTO - Standard dämpare

Hoppas många trevliga svar från er är ny på bensin motorer har hållit på med el 5år...

(Bokis brukar ha vettiga svar eller Wesse.....)

Mvh Magnus

Jag skulle satt i en dl-50 .. Klart bra motor! prisvärd 1350g utan dämpare och tändning. ca 1550 med allt. Drag uppimot 11-13kg . Propp 19-23 tum

Det var vad jag kom fram till efter mååånga timmars letande och funderande. men du vill ha 26cc? synd att dl inte har 26cc än. mvvs har väl en i närheten av 26. vad jag kan förstå är dom stenbra. 30-40cc är ju inte så mycket tyngre.

bokis
2008-11-23, 19:54
Hej! Kul o höra att man har något vettigt att komma med ibland!:stupido2:
Sånt gör en glad i snöstormen!!
Jag har inte ägt någon CRRC men ett antal ROTO 25: or och den skulle funka ypperligt i stukan ,ingen tvekan om den saken..
En sådan,en propp 19/8,mottagaracc i nosen så borde du slippa bly dessutom,är inte riktigt hundra på det men vikten av motorn lär behövas ifram hur som haver...
Det jag gillar med ROTO är att de bara funkar,är snäll o ställa in på nålarna och med den effektstjälande orginaldämparen så är den tyst oxå.
Simpel o montera med vanliga motorbockar gör inte ont det heller..
Det som gjorde att jag inte köpte en CRRC (jag var sugen o testa en sån) var att den skulle ha 95 oktan av någon outgrundlig anledning och 4% olja,jag gillar min alkylatbensin!

Mr X
2008-11-24, 09:00
Jag har en ESM JU-87D Stuka som ej är klar.
Motorn ligger klar bara att montera (Os FS-120 Surpass III)

Vill ha ljudet från en 4-takt maskin till min Stuka.