handdator

Visa fullständig version : forumet var nere 25/11



DrHanke
2008-11-25, 22:25
Halloj,

Som många säkert märkt så var forumet nere större delen av dagen, jag har jagat webhotellet för att kolla vad orsaken varit men inte lyckats etablera kontakt, jag återkommer med mer info så snart jag vet vad som var orsaken.

Sigun
2008-11-25, 22:58
Märkte det.. man fick ju abstinens på jobbet i morse när de inte funkade :banghead::banghead:!.. sen har man gått runt och hoppats hela dagen på att de skulle få liv i forumet men man fick nöja sig med det tills man kom hem ikväll.

/Martin

kenneth67
2008-11-26, 09:12
jotack märkte detta och jag mailade även ove och frågade vad som hänt ...
tyvärr så har detta skett vid ett flertal tillfällen dock ej så länge som igår ,,(hela dagen)
det verkar som om webbhotellet inte kan garantera en säker leverans vilket ju inte är särskillt bra reklam för dom ...

DrHanke
2008-11-26, 11:37
Tydligen så hade man strax utanför göteborg grävt av en fiber vilket gjorde att internet uppkopplingen för våran server gick ner.

Tja säker å säker leverans, jag måste ändå påstå att med tanke på att det är gratis för oss och räknar man nertiden så har vi en upptid på mer än 99% av tiden. Det är inte bättre hos andra, tvärtom så vill jag påstå att våran server är extremt stabil och lasten på den minimal vilket gör att det alltid går fort att ladda sidan :)

jocke1963
2008-11-26, 12:26
.. man fick ju abstinens på jobbet i morse när de inte funkade......

Samma här, enda nöjet man har när man sitter på jobbet, ju... :sarcastic:

mulder
2008-11-26, 12:44
phuuu skönt att vaa online igen, saknade alla goa forummedlemar /Mulder

kenneth67
2008-11-26, 16:18
Tydligen så hade man strax utanför göteborg grävt av en fiber vilket gjorde att internet uppkopplingen för våran server gick ner.

Tja säker å säker leverans, jag måste ändå påstå att med tanke på att det är gratis för oss och räknar man nertiden så har vi en upptid på mer än 99% av tiden. Det är inte bättre hos andra, tvärtom så vill jag påstå att våran server är extremt stabil och lasten på den minimal vilket gör att det alltid går fort att ladda sidan :)
gratis är gott och billigt KAN vara bra ,, en avgrävd kabel kan dom ju inte rå över bra att det kommer fram VAD som hänt och varför ! ...