handdator

Visa fullständig version : En flygtur med Bosse



wesse
2008-12-07, 12:46
ja inte mycket till film detta men en flygtur tog jag mig denna morgon...

http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/316/

Sigun
2008-12-07, 13:28
Härligt att se lite utomhus flyg.. vi var inomhus och flög idag, kanske skulle man varit ute och flugit istället. Helt vindstilla var det här med idag. Kommer snart en filmsnutt på vad vi med sysslade med idag.

Kul att se att Bosses Lift flög fint :) , Fabian har en sådan liggande så gott som klar att klä.

Ha en trevlig söndags eftermiddag Wesse, jag ska till svärmor och äta mig en god söndagsmiddag nu. Hej hopp
/Martin

T5
2008-12-07, 13:32
Ta med en filt och ett ben till Bonso :)

T.S
2008-12-07, 13:52
Flyger bra dom där...så där bra gick det aldrig när förre ägaren hade den..

matbos
2008-12-07, 14:23
Nice Wesse

DrHanke
2008-12-07, 14:39
:) skönt å se dig i rutan igen! :thumbup: Skulle vilja veta vad bonzo tycker e kul, kan vi inte få en film om bonzo och va han gillar?

Poteta
2008-12-07, 14:44
:) skönt å se dig i rutan igen! :thumbup: Skulle vilja veta vad bonzo tycker e kul, kan vi inte få en film om bonzo och va han gillar?
Ja! Det vill jag också.:)

Slamsugaren
2008-12-07, 16:45
OOOh! vad jag blir avis,varit i Kalmar och julhandlat hela dagen.
men sånt ska ju också göras.Den flög ju bra den ,det har jag sett nu:sarcastic:
Nya RUTOR ser jag,dom passar bra dom,tycker jag.
Ha det gott vännen!:icon_pai:

kenneth67
2008-12-07, 17:26
ja den verkar "snäll# såg å lät ut som en ys ??? overkill å det grövsta ... men ska jag vara ärlig så tänkte jag mest på stackars bonzo som gnölade ledsamt i bak grunden ,,,,,;)

Dragon
2008-12-07, 17:34
Kul att du tagit fram kameran igen Wesse! Mera film!:thumbup:
Dom är väl bara för fantastiska dom där Bosseplanen.....
Jag tror Bonzo är avundsjuk för att han inte får flyga!:stupido2:

Mats J
2008-12-07, 19:07
Hejsan Wesse å nya glasögon har du skaffat, Hunden vill ju springa o jaga dina plan ser de ut som:)

Liften är en kul kärra som ska flygas lågt och långsamt så snart är du o hovrar lågt så att snön virvlar omkring

Mvh Mats J

DrHanke
2008-12-07, 19:53
appropå , varför heter modellen Bosse? har ja missat nått ?

Bosse G
2008-12-07, 20:58
När man inser att det finns folk som Wese som tar vår hobby på både blodigt allvar och med en klackspark på samma gång (en filosofisk kullerbytta som det är få förunnat att göra) så förstår man att det finns hopp för vår hobbys utövande. Då tänker jag också på en annan händelse:
Käre Wesse!
Jag var en gång i Småland på 70-talet och jag vet inte om det var i Hultsfred eller möjligen Nybro. Där fanns en husse som hade fått sin hund att medverka i hobbyn på ett sätt man bara kan komma på i Småland. Han hade en ca 2 meter lång snörstump i stjärtpartiet (på planet alltså!). När han landat - och det brukade av någon anledning bli bra långt från startpunkten - ropade han åt hunden "Hämta", och hundrackaren satte av som ett skott, bet tag om snörstumpen och drog hem planet. Mestadels gick det bra, någon gång hängde planet inte riktigt med så särskilt elegant. Men det slog mig att en sådan tokstollig och samtidigt genialisk uppfinning kan man bara göra i Småland.
Något för dig Wesse?
Lycka till med Liften. Det var nog det första planet i Sverige som någon kom på att hovra med, kanske. Liften var ju med redan på 80-talet och det var inte vanligt att modellflygarna fick den att stå upptätt på den tiden (modellen alltså).

Hälsningar
Bosse

JerryD
2008-12-07, 21:10
Wesse!
Han e' ju för go'! Bonzo alltså! Du ser väl att han påbörjar en roll precis innan kameran stängs av. Han är läraktig. Det syns på hans otroliga fokusering när du instruerar honom.