handdator

Visa fullständig version : han e död ... min lille cub!



kenneth67
2008-12-21, 12:50
japp en herre vid namn cub ! dog en ond bråd död idag ! tankade upp mina gammla slitna cub och lämnade moder jord herr cubs lite slitna kläder fladdrade i vinden och med sitt lite lågmälda muttrande så haltade han iväg mot horisonten ! ......som vanligt så bjöd han inte på några överaskningar utan gled runt med sin överklass försiktighet ...

plötsligt så slutade herr cub lyssna på mina befallningar och blev precis som galen vrålade ut sin frustration och dansade runt som om han vore påverkad av nån olaglig substans planlöst irrade herr cub omkring ....
med ett illvrål satte han sedan fart rakt mot mig ... man hörde ilskan vrålade ut !!! plötsligt var det som han ångrade sig och tog sikte mot skogen .. i en flack dykning ökade hans ilskans vrål till något som lät som ångest en plötslig tystnad föregången av en dov duns i skogen .. lade sig över nejden ...
orolig trampade jag bort dit där herr cub försvunnit ... jodå där låg han med en söndersliten kropp .... delar av herr cub låg spridda över en ganska stor yta .. detta var ingen vacker syn .... blöt och kladdig av sitt eget blod låg han där alldeles orörlig vid en närmare kontroll så såg det inte så illa ut som man trott .. men bortom all räddning var han dock ... dessvärre så var hjärtat slitet ur kroppen och kunde ej återfinnas så alla ev återupplivnings försök var bara att glömma ... men hjärnan som kontrollerar herr cub var dock intakt fortfarande i sitt skyddande skal
så nu skall herr cub läggas i respirator för att kontrollera vad som egenteligen slog fel för att se om alla vitala funktioner fortfarande fungerar ... troligen får han donera sina inre organ till mer behövande precis så som det skall gå till .... troligen så har en massiv hjärt attack inträffat då all kontakt förlorades i ett ögonblick ....
obduktions rapporten kommer läggas upp till allmänhetens beskådan då alla fakta slagits samman


dagens resultat ... cub 0 skogen 1 :stupido2:

matbos
2008-12-21, 13:14
:rip:

ssn
2008-12-21, 13:52
Vet hur det känns Kenneth.... God vän "goes to hell".
Trösta dej med... Nu MÅSTE jag köpa en ny!
Haré bäst

:crazy_pilot:

Sosen

mulder
2008-12-21, 13:53
Beklagar sorgen. /Mulder

ingo
2008-12-21, 14:18
illa när dom bara lämmar jorden sådär

MagnusStrömqvist
2008-12-21, 14:27
Sörjer med dig! Skickar blommor...

LAB
2008-12-21, 16:45
Blandade känslor,en cub mindre är nästan värt att fira:sarcastic:.Men tråkigt att bli av med en modell sådär.Måste du ha en sån där köp en Decathlon av RC-Maffioso istället.Du fick i allafall flyga lite idag,jag var tvungen att elda skräp o städa.Påt igen Kenneth:thumbup:

kenneth67
2008-12-21, 17:08
en cub mer eller mindre ..!! nu var du elak mot herr cub tycker jag ... en gång i tiden var herr cub respekterad ...

nu tycker jag vi alla sörjer hans frånfälle från denna jord ... och minns med vördnad hans en gång så stora berömmelse

kenneth67
2008-12-21, 20:43
så var resterna av herr cub inkpllade på respiratorn ... allt funkar ... så min spontana slutsats att hjärtat helt enkelt slutade pumpa... dvs att accen var kass blev kass tappade en cell eller nått sådant ... för det gick helt enkelt inte att göra nått svarade inte på spak alls ... accen var nyladdad vid färd till fältet ..nåväl sånt är livet ..
det enda som gick att rädda va 4 st servon samt mottagaren som far inbäddad i 7 cm skumplast... motorn blev hals huggen dvs cyllen slogs av så världen blev även en asp motor fattigare ...... sitter just å funderar på vad man skall anlita för ersättare till herr cub ..... många val finns det !

kenneth67
2008-12-22, 16:35
sååå herr cub äro förd till den sista vilan kroppen kremerades med de få tillhöriheter herr cub hadde kvar ....
fly me to the moon spelades stillsamt närmast sörjande var på plats... avsked togs i stillhet ... och man lät sprida askan för vinden

herr cub efter lämnade jr 700 som närmaste släkting ..

låt oss minnas det glada stunder som herr cub gav oss under sin livs tid .. och låt oss fortsätta i samma glada anda som herr cub alltid gjorde ..
herr cub vill inte att vi skall sörja .. hans sista önskan var att skaffa en ny som skänker dig samma glädje så som jag har .....

vila i frid herr cub ditt minne skall för alltid vara med oss amen

Gurra G
2008-12-22, 20:38
Vill inte vara elak men herr Cub har inte lämnat vår jord. Han slog ner i den ganska kraftigt. Men varför inte ta en gravöl och försöka bygga en ny :icon_pidu: Dock gärna dagen efter :icon_lol:

Gustav
I färd att bygga något som eventuellt skall flyga till jul

Per P
2008-12-22, 20:52
R.I.P!

Sörjer med dig Kenneth!

Robert_s
2008-12-22, 21:07
av jord är du kommen jord skall du åter bli cub

kenneth67
2009-01-04, 11:48
nuuu vet jag vad som gick fel ordentligt !! det var min gammla radio som jag hadde till cuben som jäklades ! ..stod nu å skulle packa till fältet testade innan så allt funkar ... skev och höjd betedde sig underligt till p51 ... hmmm nej men den hadde jag ju andra radion till eller !?? test nej det hade jag inte ! så felet var helt enkelt min sanwa radio som sade upp sig trottel och sida funkade men inte skev å höjd ! ...

är väl inte värt att skicka den på service heller antar jag .. så den får en "trevlig" stund i pressen på jobbet i morn !!