handdator

Visa fullständig version : Ett tunnbröd och en otroligt grov kis!!!



Ultra Bandit
2008-12-21, 14:50
Laxå 2004
Viddler.com - - Uploaded by spectre@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/4aa5be81/@@AMEPARAM@@4aa5be81/
Ni kan själva lista ut vem som är tunnbrödet:sarcastic::sarcastic:

Hälsningar
Den grova kisen!!

DrHanke
2008-12-21, 16:41
Sandaler å ingen cyckelhjälm? Fy lasse, tänk på säkheten! :secruity:

Slamsugaren
2008-12-21, 17:29
Hjälm? när man bara taxar!:sarcastic:

LAB
2008-12-21, 17:56
Gäller SMFFs försäkring här?:sarcastic:Jag var bara tvungen att fråga!:lollypop:

kenneth67
2008-12-21, 18:05
Gäller SMFFs försäkring här?:sarcastic:Jag var bara tvungen att fråga!:lollypop:den täcker väl bara vid flygnig .. å dessa gossa svävar ju inte ens ;):vroam::vroam::icon_pai:

TomasE
2008-12-21, 18:24
Hmmm Lasse, vart är du grov då???? förutom på ett ställe... :sarcastic:
Jag hade nästan glömt bort den där filmen.

Jag fick priset " best in show" det året :icon_super:
//TomasE

Rolle
2008-12-21, 18:52
Gäller SMFFs försäkring här?:sarcastic:Jag var bara tvungen att fråga!:lollypop:

Japp, på Laxå gäller SMFF försäkringen för de som utövar Modellflyg i regi av Lasse Palm. Bra va?

För motorfordon så gäller andra försäkringar, men då krävs det drivning på något hjul.

Så per definition är detta vi ser på filmen en "farkost" som faller utanför ramarna för normala försäkringsrutiner.

God jul på er

Rolle

MrJet
2008-12-21, 19:25
För mig ser det ut som en Cykel iallafall, och om en sådan har en motor ovavsett
vilken typ det är som överstiger 250 watt så är det klassat som en motorcykel. Så nog
är det ett olagligt fordon om man ska vara petnoga. Oavsett så är det ganska ogenomtänkt att ge sig ut på sådana fordon på ett sådant evenemang, där SMFF är representant och där man krigar om försäkringar ena stunden och sedan helt plötsligt inte har en tanke på vad som kan hända. Vad ger det för bild till dom som ser detta tro?

Rolle
2008-12-21, 20:42
Vad ger det för bild till dom som ser detta tro?

För de som inte känner Lasse P. kan det ge bilden av en kille som gärna vill hålla på med turbinflyg men inte fått ihop slantar till modellen ännu. Han sparar så hårt så att han fick ta cykeln till Laxå där han nu har köpt en motor och vill se om det är tillräckligt med drag i oljebrännaren.

Rolle

Mats J
2008-12-21, 20:52
Härligt med en cykeltur:)

Nu fick jag en idé, Sätt en jetmotor på en bob och åk på skaren:D

Mvh Mats J

DrHanke
2008-12-21, 21:19
För de som inte känner Lasse P. kan det ge bilden av en kille som gärna vill hålla på med turbinflyg men inte fått ihop slantar till modellen ännu. Han sparar så hårt så att han fick ta cykeln till Laxå där han nu har köpt en motor och vill se om det är tillräckligt med drag i oljebrännaren.

Rolle

Rolle... ? :stupido2:

Ultra Bandit
2008-12-22, 06:26
För mig ser det ut som en Cykel iallafall, och om en sådan har en motor ovavsett
vilken typ det är som överstiger 250 watt så är det klassat som en motorcykel. Så nog
är det ett olagligt fordon om man ska vara petnoga. Oavsett så är det ganska ogenomtänkt att ge sig ut på sådana fordon på ett sådant evenemang, där SMFF är representant och där man krigar om försäkringar ena stunden och sedan helt plötsligt inte har en tanke på vad som kan hända. Vad ger det för bild till dom som ser detta tro?

Vilken tur att vi körde på ett privat flygfält och inte på allmän väg.

Krigar om försäkringar??? 2004 fanns inte RCFF..

Det jag "personligen" ser som allvarligt med mitt och Tomas agerande är att vi inte använde hjälm.(vi trodde aldrig cykeln skulle komma upp i några högre farter)

Mr Jet!
Ska vi vara riktigt petnoga??

Jag skulle vilja se hur försäkringsbolaget tolkar villkoren vid en allvarlig olycka med en radiostyrd pulka!

Hälsningar
Lasse Palm

Per P
2008-12-22, 10:00
Jag tycker det såg fränt ut, o jag hade gärna provat cykeln själv.... sen är det som med en snabb bil, man väljer ju själv hur mycket man törs gasa..... Coolt, helt klart!

Daniel L
2008-12-22, 10:28
hehe jag kan också åka fort på cykel, men det var ju lite häftigare med en jet motor.
Vet ni hur fort det gick???

kvaliten på filmen blev så dålig i viddler att men inte ser hastighestmätaren så bra men på tillbaka vägen tog jag ut en bildruta. Det är super svårt att se något på den bilde också men om man pausar och tittar ordentligt ser man hur fort det gick:)

Viddler.com - 100km/h pa cykel - Uploaded by daniel_L@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/1261d084/@@AMEPARAM@@1261d084/

Ultra Bandit
2008-12-22, 14:05
hehe jag kan också åka fort på cykel, men det var ju lite häftigare med en jet motor.
Vet ni hur fort det gick???

Ha,ha
Den va kul!
Jag tror jag kom upp i 70-80 km/h

// Edit: drhanke, fixade citatet //

oestling
2008-12-22, 14:20
.

LAB
2008-12-22, 14:26
En cyckel med påhängsturbin skulle knäcka våra tuffa 15åringar med moppe:sarcastic:

kenneth67
2008-12-22, 17:26
det finns folk till allt det finns folk som är politiskt korrekta .. det finns folk som gnyr å gnäller å det finns folk som bara ser elände å bekymmer i allt åsså finns det dom som viger sitt liv åt att beklaga sig över allt som är kul och ovanligt

ingen kommer ihåg en fegis och fegisar får inte kyssa vackra flickor

om man skall "förbjuda" folk att ha roligt och att exprimentera med mer eller mindre farliga konstruktioner så kommer vi snart att befinna oss på samma nivå som neandertalarna en gång var på .. galenskap är många gånger det samma som geni ! ... nej låt oss leka och ha roligt utan att kasta pekpinnar på varandra .. livet är alltför kort för att sitta på en park bänk och mata duvor ....

Daniel L
2008-12-22, 18:54
kanske skule tillägga att jag troligtvis inte kommer göra detta igen mycke för att cykeln inte klarar mer och att jag skulle vilja leva ett litet tag till.

Men visst fan var det roligt:sarcastic:

ps jag hade ju iaf hjälm:crazy_pilot:

TomasE
2008-12-22, 21:18
Lasse drog av gasen vid 78km/h och då accelerade den fortfarande.
(jag tror att han drog av med tanke på att han inte hade någon hjäm på sig)

Jag håller med dig Lasse, det enda som jag ser det var att vi missade
att ha hjälmen på oss när vi testade cykeln på privat mark.

Sen blir jag ganska så trött på moral-gubbar -tanter som ska visa sig så duktiga..... så får ni inte göra, det är farligt,olagligt o.s.v......

Det var en frilandsfilmare där och filmade det hela och hans reportage om jetcykeln visades i mittnytt. Då fick väl alla moralmänniskor något att snacka om.
//TomasE